Publicitat
Economia · 24 d'Abril de 2020. 08:39h.

Una tinent d'alcalde de Barcelona diu que cal "evitar que es reactivi" el sector de l'automòbil

Malgrat que genera 143.000 llocs de treball i representa més del 10% del 'PIB català

Una tinent d'alcalde de Barcelona diu que cal "evitar que es reactivi" el sector de l'automòbil

La segona tinent d'alcalde de Barcelona i responsable d'Ecologia i Urbanisme, Janet Sanz, ha demanat "evitar que es reactivi" la indústria automobilística quan acabi la crisi del coronavirus. Així ho ha denunciat Foment del Treball en un comunicat, on el president de la patronal, Josep Sánchez Llibre, ha considerat "inadmissibles" les declaracions que va fer en un seminari web organitzat, dilluns passat, pel mitjà digital Ciclosfera.com.

Sanz va reclamar "una reconversió industrial de tot el sector automobilístic del nostre país. És ara o mai". El braç dret de l'alcaldessa Ada Colau va demanar "evitar" que l'"excedent de producte sense vendre" de les empreses de el sector, paralitzades per ERTO, "es torni a posar en el mercat". "Cal evitar que això es torni a reactivar. Necessitem un pla".

Foment ha recordat que el sector de l'automòbil és una indústria important de Barcelona que genera, a tot Catalunya, 143.000 llocs de treball directes i indirectes, factura 23.800 milions d'euros i representa més de l'10% de l'PIB català.

La patronal ha subratllat que Seat i Nissan són dues corporacions que participen "directament de el dinamisme de la ciutat, aportant recursos i coneixement i, com està succeint en les últimes sis setmanes, mostren tots els principis de la generositat i la solidaritat".

En aquest sentit, ha indicat que que en el cas de Seat, la planta principal ha reduït un 34% l'impacte ambiental des de 2010 a Martorell i té com a objectiu arribar a el 50% l'any 2025. A més, s'aposta per l'electrificació sempre que aquesta preservi els recursos naturals. També ha reconvertit la fàbrica per proveir de respiradors necessaris als hospitals durant la pandèmia.

Pel que fa a Nissan, l'altra fàbrica més important de el sector a Catalunya, els sindicats han cridat a una vaga general a la plantilla, davant el temor que les instal·lacions tanquin definitivament quan passi la crisi de l'coronavirus. La planta dóna feina a unes 3.300 persones de forma directa, i genera uns 25.000 llocs de treball més a Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Publicitat
Publicitat

40 Comentaris

Publicitat
#33 Els Comuns, Barcelona, 25/04/2020 - 13:48

Dons apa, tots els membres de l'Ajuntament i Generalitat a donar exemple, a peu, en bicicleta, patinet o metro, a passar por al subterráni de Barcelona com tots els ciutadans. Amb Unidas podem@s, En Comú, Mareas......., tots pobres i subsidiats, i ells amb cotxes de gama alta, si és la mateixa història de sempre, dons no gràcies

#32 Galba, Barcelona, 24/04/2020 - 19:30

Una analfabeta funcional, aquesta senyoreta.

#30 arm, figueres, 24/04/2020 - 11:59

a veure si la gent s adona que vol dir votar a Podemos, miseria per tothom, son gent que mai han treballat a cap empresa, sempre han cobrat de organismes, i no tenen ni idea que es ser autonom, etc . Enganyen a la gent i ells viuen de collons gracies a la borregada que els vota, com els marquesos de galapagar

#29 Barretina a rosca, Black hole, 24/04/2020 - 11:53

Se tarda menos de un segundo en rebatir cualquier comentario de estos personajillos de BeC (Podemos).

La Colau estrena coche oficial de gama alta por 47.000€ como mínimo y renueva la flota de toda su escolta, en plena crisis:

https://cronicaglobal.elespanol.com/politica/ada-colau-coche-oficial_341244_102.html

#28 VRaptor, Alicante, 24/04/2020 - 11:47

Otra más que quiere regresar al pasado, a la industria manufacturera del Medievo, cuando los peces del Mediterráneo llevaban en el lomo las barras del reino aragonés. Me mantengo en lo dicho ayer, este personal carece de vergüenza y de capacidades de gobierno.143.000 votos menos que van a sacar y subiendo...