Economia · 24 d'Octubre de 2012. 22:30h.

Una aplicació catalana busca informació a partir d'imatges

Catchoom llança un servei que connecta objectes físics amb el món digital

Una aplicació catalana busca informació a partir d'imatges

David Marimon (esquerra) i Tomasz Adamek (dreta), fundadors de Catchoom

La companyia catalana Catchoom produeix i comercialitza una solució de reconeixement visual en núvol per desenvolupadors i integradors, que vulguin oferir als seus clients aplicacions que generen ingressos en àmbits com la publicitat, els mitjans impresos, el comerç electrònic i els jocs d'atzar, entre altres indústries. És la connexió dels objectes del món real amb el món digital.

Catchoom permet als seus clients construir plataformes i aplicacions que aprofiten la capacitat de reconeixement visual per incrementar vendes, augmentar la presència de marca, millorar l'experiència d'usuari final i connectar objectes físics amb el món digital. Aquesta companyia ofereix els seus solucions a plataformes punteres a realitat augmentada, com a Layar.

Una de les seves aplicacions pràctiques seria el servei de valor afegit per a mitjans impresos. L'usuari podria apuntar a una pàgina d'una revista i obtenir informació. Per exemple, en un catàleg de moda es podria vincular una pàgina del catàleg amb la botiga en línia de la marca. O l'usuari podria apuntar a un quadre a un museu i obtenir informació digital, com una audioguia o un vídeo explicatiu. Catchoom no proporciona aquest servei, però dóna la capacitat a tercers perquè el desenvolupin.

Catchoom llança ara el seu nou producte Catchoom Recognition Service, una plataforma SaaS (de l'anglès software com a servei), que ofereix la possibilitat d'integrar la tecnologia de reconeixement visual de Catchoom molt fàcilment amb aplicacions mòbils i d'altres serveis d'Internet. Aquest llançament està en mode Beta fins a finals de novembre perquè es pugui provar i veure els beneficis de la plataforma sense cap cost. El seu llançament comercial es farà al desembre.

Entre els seus beneficis per a desenvolupadors i integradors, destaca el fet que permet desplegar directament un servei mòbil concentrant-se a la capa de servei i deixant que Catchoom s'ocupi de tota la gestió de la col·lecció d'imatges i del seu reconeixement visual.

Aquesta empresa va ser fundada el 14 novembre del 2011 a com spin-off de Telefónica digitals, i el maig d'aquest any s'ha fet una ampliació de capital de 600.000 euros coberta amb fons de capital risc d'Inveready i amb finançament públic. Catchoom està a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa des de febrer del 2012.

Actualment, l'equip de la companyia està format per cinc persones, i hi haurà ampliació de personal a finals d'any. Els fundadors són David Marimon, conseller delegat, i Tomasz Adamek, director de tecnologia i I + D. Marimon (enginyer de telecomunicacions per la UPC, doctorat a Suïssa) i Tomasz Adamek (enginyer polonès, doctorat a Dublín), van coincidir des de l'any 2008 a l'equip de desenvolupament de reconeixement d'imatges a Telefónica I + D.

Publicitat
Publicitat

1 Comentaris

Publicitat
#1 Ramon de les olives, Barcelona, 26/10/2012 - 20:04

Sort que encara gent que treballa i inova en comptes de viure del cuento i de perdre el temps en qüestions identitàries gràcies als diners públics.