Publicitat
Economia · 18 d'Abril de 2013. 12:31h.

Un outlet en comptes d'avions

L’única empresa del que havia de ser el Parc Aeronàutic va marxar-ne el 2012

Un outlet en comptes d'avions

Imatge del que havia de ser el Parc Aeronàutic

La consultora barcelonina W Aeronàutica va ser la primera empresa que es va traslladar al Parc DeltaBCN de Viladecans. La primera... i l’última. La Generalitat i l’Ajuntament havien promès construir-hi un túnel del vent per a assaig aerodinàmic, un centre en avions no tripulats i els nous laboratoris del Centre Tecnològic Aeroespacial (CTAE). Cap d’aquestes infraestructures no s’ha acabat duent a terme. Cansats dels incompliments, W Aeronàutica va tornar al centre de Barcelona l’any passat.

Els terrenys de l’antic Parc DeltaBCN, de 48,5 hectàrees, es venen ara per lots i ja han trobat els seus primers nous inquilins. Desigual hi construeix un nou centre logístic de 110.000 metres quadrats que li permetrà multiplicar per cinc la seva capacitat de distribució actual. Però el projecte més cridaner s’ha conegut aquesta setmana: l’empresa madrilenya Neinver obrirà un outlet, un centre comercial de liquidació de roba de primeres marques semblant al de la Roca del Vallès.

El nou centre comercial ocuparà 7,5 hectàrees i certifica la defunció del projecte aeroespacial de Catalunya, una obsessió personal del president Pasqual Maragall, que somiava amb aprofitar les sinergies d’estar a prop de Tolosa de Llenguadoc, seu d’Airbus. Tot el sector aeronàutic de Catalunya, que significa el 3% de l’Estat, es va sumar des de l’any 2000 a la iniciativa Barcelona Aeronàutica i de l’Espai (Baie), que havia de situar la capital de Catalunya en aquesta indústria.

Tretze anys després, el fracàs és absolut. Baie ja no existeix, la web bcnaerospace.org ja ha estat retirada i el principal atractiu del parc aeroespacial serà un centre comercial de roba. Mentrestant, Albacete, que tenia el suport de l’Estat, va guanyar Barcelona en la pugna per construir els helicòpters militars d’Eurocopter al 2005. Maragall es va equivocar en confiar que l’Estat ajudaria Barcelona a obtenir una indústria estratègica.

Publicitat
Publicitat

11 Comentaris

Publicitat
#9 Jeb Cabestany, Barsalona, 19/04/2013 - 07:23

Madrit, Madrit.... Ens ho ha robat Madrit. S'ho emportaran a Pozuelo, a Torrejón... S'ho ha endut Madrits....
Igualitu, igualitu que el mega parc d'oci que va anunciar el President (et) per combatre Eurovegas
S'han acabat les prebendes, s'han pirat els emprenedors... País

#8 Jordi B, Barcelona, 18/04/2013 - 21:19

El problema és que en aquest país quan es pensa en aeronàutica només es pensa en avions. Ningú és conscient de que les infraestructures de navegació aèria, la aviònica i els aeroports, heliports i aerodroms, són també aeronàutica. I en això Catalunya pot excel·lir i fabricar.

#7 BEJOTA, BCN, 18/04/2013 - 19:34

Barcelona.- "Si Cataluña continúa por la vía de declararse independiente, trasladaríamos nuestra sede a Madrid", ha afirmado Ludger Fretzen, el presidente de Volkswagen-Audi España, que ha desvelado que ya ha celebrado varias reuniones en las que ha tratado este conflicto.

#7.1 Terraxa, Terrassa, 18/04/2013 - 21:37

A Madrid? A Tanger o a Xiamen la traslladaran

#7.2 Joan SB, Martorell, 19/04/2013 - 09:23

És que no és Catalunya la que vol declarar-se independent, som els ciutadans catalans, els mateixos que no podem comprar-nos un cotxe d'aquesta marca perquè és massa car per la nostra pobre economia. Si volem marxar, doncs adéu! Ja no vindrà d'aquí, menys vots pel PSOE.

#6 LES COSES CLARES, CAT, 18/04/2013 - 17:45

PARC AERONAUTIC A CATALUNYA?

JA JA JA JA JA

es pensen que aixo es Alemanya o EEUU?

pero si Catalunya viu del turisme

tapas, flamenco, sol, playa, gaudi, dali... ah, pero sense toros, es clar, Catalonia is quasi different

#5 ccc, bcn, 18/04/2013 - 14:37

el 3% de la industria aeronautica Espanyola no pot ser gaire cosa, però com s'atreveixen a demanar res els d'Albacete, si encara fos Múrcia, però Albacete que no ha sigut mai Catalana.