Publicitat
Economia · 11 de Març de 2009. 16:00h.

Un executiu de Mazda, nou president de Seat

James Muir substitueix Erich Schmitt

Un executiu de Mazda, nou president de Seat

James Muir, nou president de Seat

La direcció de Volkswagen (VW) ha decidit substituir l'actual president de Seat, Erich Schmitt, en ple procés d'assignació del nou Audi Q3, a la fabricació del qual opta la planta de la filial espanyola a Martorell. Schmitt, enginyer alemany de 62 anys, serà rellevat a partir del pròxim 1 de setembre per James Muir, ex conseller delegat de Mazda Motor-Europe.

L'inesperat anunci de Volkswagen es produeix tan sols un dia després que la multinacional alemanya decidís, en una reunió a Barcelona, ajornar la possible adjudicació d'aquest model d'Audi a Martorell al legant el desacord sindical existent a Seat respecte a la necessitat d'aplicar la congelació salarial .

La direcció de Seat ha assegurat aquest dimecres al comitè d'empresa que la decisió de substituir Schmitt, qui en els darrers anys ha patit diversos problemes de salut, estava presa des de fa temps i no té res a veure amb la determinació de quina planta del grup produirà el Q3.

L'anunci, però, ha generat sorpresa i certa incertesa entre la plantilla de Seat, que té por que la factoria catalana quedi en una posició de debilitat enfront de les altres del grup que opten a produir el futur model d'Audi, com la de Bratislava (Eslovàquia) o la de Gyor (Hongria).

Schmitt, que va assumir la presidència de la automobilística a finals de 2006, en substitució del també alemany Andreas Schleef, ha aconseguit en aquests dos anys i mig "notables avenços en producció i fabricació" a Seat, tal com ha destacat Volkswagen en un comunicat .

Seat ha aconseguit sota el seu mandat la fabricació de la primera berlina de la marca, l'Exeo, que s'acaba de començar a comercialitzar, i s'ha situat entre les plantes més competitives del grup alemany de cara a assumir la producció del Q3.

Schmitt continuarà estant al capdavant de Seat durant els propers sis mesos, de manera que encara haurà de defensar davant VW la idoneïtat de la planta catalana per produir el Q3.

De moment, segons la multinacional, l'únic inconvenient que existeix, per acoblar a Martorell el vehicle és la inexistència d'un acord sindical respecte a l'aplicació d'una congelació salarial que permeti reduir els costos laborals. Només UGT s'ha avingut a congelar un any els salaris, mentre que CCOO i CGT rebutgen la mesura.

Al respecte, el conseller d'Innovació i Empresa de la Generalitat, Josep Huguet, ha instat els sindicats a actuar amb "seny" per arribar a un acord ia prendre una decisió "pensant en els nostres fills i no només en nosaltres".

Schmitt, que a partir de l'1 de setembre assumirà noves responsabilitats en Volkswagen, serà substituït a Seat pel britànic de 50 anys James Muir, ex conseller delegat de Mazda Motor-Europe.

Muir va començar la seva carrera a l'àrea de planificació de Ford UK (Regne Unit), on va exercir funcions de responsabilitat entre 1994 i mitjan 2001, finalment com a director dels serveis de màrqueting. És un gran expert en vendes.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat