Economia · 13 de Setembre de 2011. 18:21h.

Tots contra l'Agència Tributària

La societat civil denuncia les notificacions sobre impostos només per internet

Tots contra l'Agència Tributària

Imatge de la 'web' de l'Agència Tributària

Un total de set entitats empresarials i professionals han elaborat un document conjunt al qual expressen la seva oposició a les comunicacions de l'administració pública que s'han de fer obligatòriament per internet. L'oposició es concreta a les notificacions de l'Agència Tributària.

Les entitats que impulsen aquesta campanya són la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona, Pimec, l'Associació Espanyola d'Assessors Fiscals, el Col·legi de Titulats Mercantils i Empresarials de Barcelona, el Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya, el Col·legi d'Advocats de Barcelona i el Col·legi d'Economistes de Catalunya.

Les propostes que conté el document que han elaborat aquests col·lectius es plantegen, segons un comunicat difós sobre l'afer, "per garantir el respecte als drets fonamentals dels contribuents", i a més, fan referència al "augment d'obligacions formals de les empreses davant de les administracions públiques".

Aquests col·lectius pretenen "reformar el nou règim de comunicacions i notificacions tributàries a través d'internet", i la campanya que estan iniciant té també com a objectiu difondre "les greus conseqüències dels nous sistemes de notificacions tributàries basades únicament en internet".

Així mateix, aquestes entitats i col·legis professionals han organitzat una conferència-col·loqui sobre "Notificacions electròniques obligatòries: una nova càrrega per a les empreses". En aquest debat participaran diversos especialistes en aquest afer.

Precisament sobre aquest aspecte de la "nova càrrega per a les empreses", un portaveu d'una de les entitats que participen a la campanya ha dit a e-notícies que "en molts casos, la comunicació exclusivament electrònica implica un augment de la tramitació burocràtica" .

"En contra del que es pretenia inicialment amb la comunicació electrònica", ha afegit, "de vegades aquests tràmits no simplifiquen la gestió de l'afer què es tracti, sinó que la compliquen molt, i això significa més temps i més treball del necessari, el que suposa també un augment dels costos".

El mateix portaveu ha assenyalat que "en uns moments en què, a conseqüència de la crisi econòmica, s'estan realitzant esforços per simplificar i agilitar la gestió de les empreses en les seves relacions amb l'administració pública, cal evitar aquests problemes".

Publicitat
Publicitat

4 Comentaris

Publicitat
#3 Lluis, barcelona, 14/09/2011 - 06:22

home, fàcils i ràpides... que vols que et digui. Algunes no et diré que no, però les de final d'any... cada any baixar-te el nou programa i cada any mirar de nou com funciona i cada any n'hi ha algun que es resisteix... jo no diria que em avançat gaire en comoditat i senzillesa, la veritat

#2 Enric, Lleida, 13/09/2011 - 19:28

Costava gaire fer una captura de la web en la versió ne català? Collons de becaris!

#2.1 Contribuiiiient, bcn, 14/09/2011 - 20:46

Xato! Tu has intentat navegar en català per la web de la "Agencia"? És una web espanyola i la resta és una passadeta de pintura multiculti constitucional.

#1 helena265, barcelona, 13/09/2011 - 18:30

No és cert que les notificacions electròniques impliquin més feina, el que passa és que potser s'acaba el xollo de les gestories, que no és el mateix. Les notificacions electròniques són ràpides i fàcils de fer servir, qualsevol empresari per petit que sigui s'ho pot fer.