Publicitat
Economia · 18 de Febrer de 2012. 10:27h.

TMB paga millor que les empreses privades

La diferència pot ser de més 10.000 euros a l'any

TMB paga millor que les empreses privades

Imatge d'una protesta de treballadors de TMB

Els salaris pagats per la companyia pública Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) són superiors als que perceben els empleats de les empreses privades de transport de viatgers, segons una comparació entre els dos convenis col·lectius.

Aquesta comparació s'ha fet a partir del salari base més les pagues extraordinàries, i no s'han tingut en compte d'altres conceptes retributius. És a dir, queden fora de les dades plusos o complements, antiguitat, hores extres, nocturnitat i similars.

Dels grups de personal que conté el conveni de les empreses de transports mecànics de viatgers de la província de Barcelona, és a dir, el sector privat, s'han escollit tres grups: el superior (cap de servei), el de conductors i el de cobradors.

El sou del cap de servei, calculat mitjançant el salari base més pagues extres, sense tenir en compte cap tipus de complement, és de 21.500 euros bruts anuals. Aplicant aquests mateixos criteris, el salari del conductor és de gairebé 20.000 euros, i el del cobrador de 16.700.

En el cas del conveni col·lectiu de TMB, s'ha escollit per fer la comparació el nivell més alt del grup professional A (el grup superior), el nivell intermedi del grup professional B (el grup intermedi) i l'últim nivell del grup professional C (el grup més baix).

Aplicant els mateixos criteris que al sector privat (salari base més pagues extres, sense cap complement), l'empleat del nivell més alt cobra gairebé 32.000 euros bruts a l'any, el del nivell intermedi 25.700 euros i el del nivell més baix 19.700 euros anuals.

Si es comparen els dos nivells intermedis d'ambdós convenis, és a dir, el conductor del conveni del sector privat i el grup professional B del nivell intermedi del conveni de TMB, la diferència, a favor de l'empleat de l'empresa pública, és de gairebé 6.000 euros.

Els treballadors de metro i autobús de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han convocat vaga els proper 27, 28 i 29 de febrer i l'1 de març, coincidint amb la celebració del Mobile World Congress. Denuncien l'impagament, per part de TMB, dels endarreriments del 2011 -uns 700 euros per treballador, segons els sindicats CGT, PSA i Actub-, l'incompliment del conveni pel que fa a l'actualització dels salaris, la retallada dels serveis, com la supressió de diverses línies de bus, i l'apujada de tarifes.

Publicitat
Publicitat

21 Comentaris

Publicitat
#8 Carlos, molins de rei, 22/02/2012 - 21:01

En TMB los conductores son de nivel 6 B es decir intermedio. El sueldo base actual de un conductor es de 1152,47 euros mas 430,90 de complemento categoria lo que da un total de 1586,87 euros brutos y si la media es superior.pero mi pregunta es ¿cual de los dos sueldos creeis que es mas justo?

#8.1 Pere, Barcelona, 22/02/2016 - 22:33

La respuesta es que un tio de estos prácticamente gana como un profesor de universidad, después de estudiar licenciatura, doctorado....es la misma mafia que los controladotes aéreos..te acuerdas...umos jetas!!!

#7 Unnn, Bcn, 19/02/2012 - 12:14

El titular de la notícia hauria de ser "L'empresa privada paga una misèria".

#7.1 Gerard, Barna, 19/02/2012 - 13:56

Touché.

#6 Lluís, Barcelona, 19/02/2012 - 10:59

TMB és un orgull per Barcelona.

#6.1 Joan, BARCELONA, 19/02/2012 - 12:47

UN ORGULL? Suposo que deu ser un orgull per als directius de TMB i els Treballadors.

#6.2 Lluís, Barcelona, 19/02/2012 - 18:48

I per tots qui agafem el metro cada dia, que en som un munt i n'estem ben satsifets. Si més no, jo ho estic.

#6.3 andreuet, barcelona, 20/02/2012 - 18:46

Renoi nano, quina sort!!1. Doncs jo no n'estic gens de satisfet. La T-10 val 9'25 €, la més cara d'Espanya, A Madrid tenen quasi cinc vegades mes estacions i kilòmetres i paguen menys. Les tarifes de TMB les trobo abusives i el desplegament de linies totalment insuficient!!!

#5 marc, bcn, 18/02/2012 - 14:46

La solució podria ser en començar a privatitzar la xarxa d'autobusos de BCN. Quin problema hi ha en que la "Linia 7" de Barcelona l'exploti l'empresa Sarbus (per posar un exemple)? Evidentment mantenint la qualitat i freqüencia del servei. Sindicats de TMB: on està el problema?

#5.1 Henry, bcn, 19/02/2012 - 01:22

Totalment d'acord, qu recordin auesta gent de TMB que a moltes poblacions de l'area metropolitana donen servei altres companyies amb vehicles i serveis d'identiques caracteristiques com ells.

#5.2 jordi, Corbera, 19/02/2012 - 14:05

A Corbera tenim autobusos de l'empresa Autocorb cada 1/4 en hora punta i cada 1/2 hora la resta del dia. El servei és exel.lent i els autocars són l'enveja de molt pobles i ciutats de l'àrea de Barcelona. Ah! Corbera-BCN 20 Km. És una empresa privada . Crec que aq. és el model a aplicar a la ciutat

#5.3 R Romero, Barcelona, 19/02/2012 - 16:38

Marc no teorices. sobra teoría y falta praxis. Te diré donde está el problema: si se licita, en unas líneas se gana (se potencian) y en otras se pierde (se hace lo mínimo fijado por ley). Porque si pudieran directamente al ser el beneficio nulo, el servicio sería nulo. Más claro agua ¿NO?

#5.4 Carlos , Molins de Rei, 22/02/2012 - 21:13

Todas las lineas las licita la ATM y da igual quien las explote todas estan subvencionadas la diferencia esta en el servicio que cada empresa puede aportar por su proia capacidad de explotacion.Crees que AUTOCORB tiene esos vehiculos por el beneficio que le deja la explotacion de la linea.

#4 Precari, Barcelona, 18/02/2012 - 13:58

Doncs ja sabem la resta de treballadors el que ens toca. Posar-nos durs com ells per assolir un salari mínimament decent.

#4.1 Gerard, Barna, 19/02/2012 - 13:59

No q això implica valor i sortir de casa. Han aconseguit q els pobres ens barallem entre nosaltres com gossos, q bé q ho han fet. Els "locals" amb els immigrants, els del sector públic amb els de la privada, els del camp amb la ciutat... Patètic! I els bancs, brokers, traders i dealers feliços.