Publicitat
Economia · 11 de Maig de 2013. 17:39h.

'The Telegraph' recomana treure els diners d'Espanya

Afirma que l'economia espanyola és "insolvent" i dibuixa un escenari de rescat

'The Telegraph' recomana treure els diners d'Espanya

Imatge de l'article

El diari britànic 'The Telegraph' es basa en eldarrer informe emès pel Fons Monetari Internacional (FMI) per afirma que l'economia espanyola és "insolvent". L'editor associat Jeremy Warner, que signa l'article, recomana "treure els diners mentre sigui possible" i dibuixa un escenari de rescat per a Espanya.

"No recomano treure'n els diners sense pensar-hi. De fet, seria un consell força irresponsable, pel risc d'induir i alimentar el pànic. Però mirant les previsions de l'FMI és l'únic camí racional", afegeix.

 El columnista considera que "l'FMI és massa diplomàtic per -utilitzar- aquest llenguatge, però això és el que volen dir les seves últimes previsions, que per fi té un aire de realisme" sobre l'Estat espanyol.

Finalment, recorda que Europa ja va dir un cop que Grècia seria el primer i l'últim país que patiria una reestructuració financera, però que després ha vingut la crisi de Xipre, immersa en una situació similar. "La confiscació dels dipòsits sembla molt possible", adverteix.

Publicitat

25 Comentaris

Publicitat
#10 josepxicot, Barcelona, 12/05/2013 - 20:31

Aquest consell arriba tard,la família Pujol i d´altres
caps de nostre govern ja fa temps que ho han fet,
ara a corre cuita,no sortirà bè,ja ho veure-ho com
un mès que possible "corralito",ho atura tot,algù
li agafarà amb els pitxats al ventre.

#9 Terraxa, Terrassa, 12/05/2013 - 18:25

31 empreses de les de l'Ibex35 tenen xanxullos muntats en altres països per a no pagar impostos aquí.
Dit això, si analitzem fredament l'economia de UK veiem que tampoc és per tirar coets, de fet, diria que TOTHOM qui té calers (calers de debò) els treu d'Espanya, d'Europa i d'on sigui.

#8 luis, barcelona, 12/05/2013 - 14:56

Es lo que estan haciendo LOS PUJOL Y COMPAÑIA

#7 Jordi Romaguera, L´Hospitalet de Llobregat, 12/05/2013 - 12:29

Molt bona aquesta. Jo no els he tingut mai.!!! Celebro que coincideixin amb mi, molt anys després!!!.

#7.1 Bona no, boníssima, de jutjat de guàrdia, 12/05/2013 - 12:54

Mas-Colell, aquí al damunt tens un evasor convicte... però, és clar, què us han de dir a vosaltres, Mas i Mas-Colell.

#7.2 Jordi Romaguera, L´Hospitalet de Llobregat, 12/05/2013 - 19:55

Vostè no ha entès la notícia del diari. Potser no sap anglès i s´ha confós. Jo li explicaré perquè ho entengui, no pateixi. Miri el diari diu que Espanya no és de fiar. No parla de cap català. Al contrari dels estafadors que han fer volar els diners, i aquests, segons el diari són els espan yols.

#7.3 Teresa, Calella, 13/05/2013 - 00:12

Romagosa, els catalans no ens xuclem el dit. Sempre ho hem sabut que els catalans que més calés treieu fora del país sou uns catalans tan espanyols que teniu el cor a CAT i la cartera molt lluny d'aquí, a 13 paradisos fiscals, allà on van de visita, amb bosses i motxilles, els fills de l'amo.

#7.4 Teresa, per servir-lo, si mai el truquen d'Hisenda, 13/05/2013 - 00:55

Romaguera, si vostè hagués estudiat estudiat anglès sabria que "excusatio non petita, acusatio manifesta" vol dir que ara ja es massa tard perquè vagi de pressa i corrents a aprendre Dret.

#6 Miquel (corre...marxem...), Badalona, 12/05/2013 - 10:55

Espanya s'ensorra !!!! Marxem abans que ens fotin els estalvis!!! Adeu Espanya, hola Europa !!!