Publicitat
Economia · 14 de Maig de 2012. 12:59h.

Sala i Martín considera "un error" salvar Bankia

L'economista deixa clar que "jo deixaria caure els bancs"

Sala i Martín considera "un error" salvar Bankia

Imatge de l'entrevista

L'economista Xavier Sala i Martín, entrevistat a Antena 3, ha manifestat que "és un error que el govern salvi els bancs". "Jo crec en el sistema de mercat. Poses una botiga de roba i si et surt bé et fas ric i si et surt malament t'arruïnes. Però si poses un banc i et surt bé et fas ric i si et surt malament, ve el pare govern i et salva", ha criticat.

Sala i Martín considera que "això porta els bancs a arriscar massa" i ha reconegut que "jo els deixaria caure". L'economista, que ha apuntat que "no hem tocat fons", ha advertit també que "podria passar que l'euro es trenqués, que els del nord expulsessin els del sud".

Publicitat
Publicitat

52 Comentaris

Publicitat
#25 Jordi, Reus, 15/05/2012 - 22:20

El que s'ha de fer és salvar els bancs, per assegurar els dipòsits dels clients i fotre fora als gestors.

#24 Bacus, Sort, 15/05/2012 - 08:58

Sala i Martín te tota la raó, no s'ha de salvar cap banc. Les coses que hem d'exigir son sanitat, educació i treball per a tothom.

#23 Ramon, Barcelona, 15/05/2012 - 01:04

el cantant Buenafuente és el de blau anilina?... ho dic per deducció estilística, perquè els altres dos fan pinta de banquers de Brooklyn, the Solomon Brothers... o era Lehman Brothers?.

#22 cat51, cat, 14/05/2012 - 22:31

Es a dir, espanyols que normalment presumeixen de liberals, fins que son ells qui ensenyen el cul. Aleshores com que tenen la clau de la caixa es creuen que els diners son seus. CajaMadrid en mans del PP fa figa i falten mans per tapar el forat. Per Spanair no hi havia calés. Per Iberia sí.

#22.1 -emilio, a, 14/05/2012 - 22:45

le has oido decir algo sobre los 10.800 millones inyectados por el FROB en las cajas catalanas? O de los 300 mil catalanes afectados por las preferentes? A que no. Se le habrá olvidado...

#22.2 pepe, andorra, 15/05/2012 - 14:23

Cat51, me parece q tu foto sale al lado de la palabra demagogia y manipulacion en el diccionario. Criticar las faltas de los demás y esconder las propias es algo muy miserable, pero típico de ultranacionalistas.

#21 cat51, cat, 14/05/2012 - 22:28

Fixeu-vos que tots els espanyols que normalment circulen per aquest foro, han saltat tots a una per criticar Sala i Martín, donat que la Caixa salvada per l'Estat es Bankia, es a dir Caja Madrid. La que ha finançat les grans obres de Madrid i Valéncia, i el Real Madrid. I si hagués estat la Caixa?

#21.1 Javi, Barcelona, 15/05/2012 - 00:21

Catalunya está llena de nacios. Bankia no es Caja Madrid es la fusión de 7 cajas, una de ellas catalana y CM no era la que peor estaba. El 60% de las provisiones del ladrillo de Bankia pertenecen a Bancaja.

#21.2 pepe, andorra, 15/05/2012 - 14:24

fijaos q todos los ultras catalanistas q escriben por aqui no se acuerdan del dinero q administradores catalanes se han llevado de sus bolsillos, solo se acuerdan de lo malos q son los demás. Asi se incuba el huevo de la serpiente chaval.

#21.3 Molonp, Barcelona, 16/05/2012 - 12:11

Hay Javi no me hagas reír, ya está bien de decir tonterías. Una de ellas catalana te refieres a Caixa Layetana que supone un insignificante % dentro de Bankia y que el 50% de Bancaja, por favor deja de mirar intereconomía y lee mas los periódicos en general, si es que sabes leer claro está.