Economia · 2 de Juny de 2012. 15:47h.

Rajoy no veu que el pacte fiscal sigui ara ni "important" ni "prioritari"

Davant empresaris catalans al Cercle d'Economia

Rajoy no veu que el pacte fiscal sigui ara ni "important" ni "prioritari"

Rajoy, durant la trobada empresarial a Sitges

El president del Govern estatal, Mariano Rajoy, ha tancat la 28a reunió del Cercle d'Economia a Sitges amb un discurs on ha passat de puntetes pel pacte fiscal que reclama l'executiu d'Artur Mas.

De fet, Rajoy només s'hi ha referit quan ha arribat el torn de preguntes. Arribats a aquest punt, el líder del PP ha assegurat que "en aquests moments hem de concentrar el cent per cent dels nostres esforços en el que és important, en el que és prioritari".

Rajoy ha remarcat, en la seva resposta sobre el pacte fiscal, que "crec que parlar és sempre important; mai no es perd res per parlar. Del diàleg sempre en surt alguna cosa. D'on no surt res és de l'enfrontament, però del diàleg sempre en surt alguna cosa". Però ha deixat clar que les seves preocupacions són unes altres.

El cap de l'executiu central ha recordat que "tots hem d'anar en el mateix vaixell. Nosaltres hem intentat ajudar les comunitats autònomes en una situació difícil".

També ha reblat que "hem creat una línia de crèdit perquè les comunitats autònomes puguin refinançar el seu deute". L'objectiu actual de Rajoy és "sanejar els comptes públics i privats".

Rajoy ha recordat que "el nostre problema principal no és la prima de risc, ni les turbulències financeres, ni la crisi del deute. Es concreta en cinc milions i mig de persones que busquen feina i no la troben", ha afegit.

Publicitat
Publicitat

25 Comentaris

Publicitat
#13 Carme, Mollerussa, 03/06/2012 - 11:31

Malgrat el populisme nacionalista, el cert és que l'Estat espanyol ha fet fallida, per dèficits estructurals i per incapacitat manifesta dels seus gestors (PP i PSOE). A Catalunya no ens queda més remei que retirar a l'Estat les competències que encara exerceix tan malament.

#13.1 RogerSans, Barcelona (España), 03/06/2012 - 14:28

Carme, pero si la Generalidad es estado ! Como se va a quitar competencias asi mismo el estado???

#13.2 Carme, Mollerussa, 03/06/2012 - 18:01

És fàcil: com cada vegada que es crea un estat, fent un acte de sobirania.

#13.3 MiquelVilalta, Tarragona, 03/06/2012 - 22:19

Estas proponiendo una guerra civil, Carme? derramamiento de sangre para que se realice tu "acto de soberania"? Conmigo y con la mayoria de catalanes no cuentes para tus enfrentamientos con el resto de España de consecuencias tan funestas.

#13.4 María.bcn, Barcelona, 03/06/2012 - 23:09

Roger,la Generalitat es un estado si ,pero de incompetentes,por que de otra cosa es vuestro sueño.

#13.5 Carme, Mollerussa, 04/06/2012 - 11:01

Senyor Vilalta, de guerra i de vessaments de sang només en parla vosté. No faci com ETA o Espanya, que de seguida posen la pistola damunt de la taula o de la Constitució.

#12 Albert, Berga, 02/06/2012 - 20:03

Curiosos, els espanyols. Ja tinc una edat i sempre, sempre, els he sentit dir el mateix: que mai són prioriàries ni oportunes les reclamacions catalanes. Per tant, jo trobo que no és mai prioritari ni oportú reclamar res a Espanya. L'única via és la independència unilateral. La resta, collonades.

#12.1 Concatenado, Vic, 02/06/2012 - 21:15

Cuando hablas de "les reclamacions catalanes" te equivocas. Son las reclamaciones de cuatro políticos catalanes que quieren colocar una cortina de humo que tape su ineptitud, que nos ha conducido a la ruina. Los catalanes, en la calle, los colegios, los bares, hablamos de otras preocupaciones.

#12.2 Martha, Mollet, 02/06/2012 - 23:36

Sí concentardo koprotkin sí! sobretot els catalans de Vic on vius tu oi? haah, hah! Perquè deu ser doncs que ell PP i el PSOE a Vic son marginals? I en canvi els sobiranistes (SI, ERC, CUP, CIU) son supermajoritaris? Segueis somiant xato que un dia et despertaràs en una Catalunya independent.

#12.3 maria.bcn, barcelona, 03/06/2012 - 00:15

Martha. mientras que os sigan dirigiendo los gurús.de esta secta llamada CIU, AHORA NO TOCA MAÑANA.

#11 María Jesús, Barcelona, 02/06/2012 - 19:39

"El pacto fiscal o la independencia" es la cortina de humo para esconder el robo de los partidos catalanistas, el llenado de los bolsillos de los amiguetes y la constatación de que el nacionalismo ha convertido la región española más favorecida por el gobienro en los últimos 200 años en un erial.

#10 -emilio, a, 02/06/2012 - 18:21

Artur Mas puede convocar ya las elecciones si quiere. Se acabó la comedia.

#9 takolo3, Donostia, 02/06/2012 - 18:12

Lo prioritario es esconder el agujero en Bankia y la soberania en Gibraltar !!!

No te jode !