Publicitat
Economia · 10 de Novembre de 2011. 22:04h.

Per competir amb L'Oreal o Pierre-Fabre

MartiDerm s'obre espai en el mercat internacional dermocosmètic

Per competir amb L'Oreal o Pierre-Fabre

Fotomuntatge realitzat amb productes de MartiDerm

L’empresa catalana MartiDerm, fabricant de productes dermocosmètics, preveu tancar el 2011 amb un volum de negoci de siete milions d’euros, un 38% més que l’any anterior. La firma amb seu a Barcelona ha iniciat un pla d’internacionalització per obrir-se a nous mercats i  competir amb les grans companyies. Amb només un any, exporta el 3% de la facturació a França, Mèxic i Portugal.

MartiDerm participa al programa d’impuls a l’exportació Nex Pipe d’ACC1Ó, l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana del Departament d’Empresa i Ocupació.
 
La previsió de l’empresa, que comercialitza productes dermocosmètics tipus antienvelliment i despigmentants, entre d’altres, és que les vendes a l’exterior es situïn al 15% del total en els pròxims tres anys, consolidant els mercats on ja té presència i introduint-se a Polònia, Kuwait i Rússia. L’empresa ha mantingut un ritme de creixement en la facturació de més del 30% anual en els últims quatre anys.
 
Montse Martí, directora comercial i d’exportació, explica que el mercat de productes de dermocosmètica és “molt madur, i per tant hem de competir amb grans multinacionals com L’Oreal o Pierre-Fabre”. El programa Nex Pipe, en aquest sentit, ha ajudat a l’empresa “a elaborar el full de ruta i a prendre decisions, a més d’obtenir informació de mercat per veure com funciona aquest sector en diferents països”. L’estratègia de MartiDerm passa per “la diferenciació: hem trobat un nínxol de mercat per als nostres productes en el segment dermatològic”.
 
Aquesta empresa familiar ha elaborat un pla estratègic a mida, segons el país on busca posicionar els seus productes. Així, la venda directa com a estratègia comercial és la clau en països com França, mentre que la cerca de distribuïdor funciona millor a Mèxic, Polònia o Brasil.
 
Fundada el 1952 com a farmàcia enfocada en la formulació magistral de productes dermatològics, l’any 1997 la segona generació de la família va decidir llençar al mercat una línia de dermocosmètica amb la seva pròpia marca: MartiDerm La Fórmula.  Aquesta marca va néixer amb tres productes i actualment ja en té prop de 40. L’empresa realitza el 100% de la producció d’ampolles i cremes a les seves instal·lacions pròpies de 2.000 m² a Cervelló, i compta amb un equip de 50 treballadors.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat