Publicitat
Economia · 16 de Novembre de 2016. 22:26h.

L'esquizofrènia del procés

Rull intenta la "unitat d'acció" amb el País Valencià, les Illes, Múrcia i Andalusia pel corredor mediterrani mentre 'marxem'

L'esquizofrènia del procés

Rull en una imatge d'arxiu

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha proposat coordinar-se amb els governs del País Valencià, les Illes Balears , Múrcia i Andalusia per impulsar el corredor mediterrani. La proposta, que arriba en ple procés d’independència, té com objectiu “enfortir la unitat d’acció” per reclamar l’acceleració de les obres d’aquesta infraestructura.

Rull ha dit que abans de coordinar-se amb els altres executius autonòmics, cal que des de Catalunya i en el marc de la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani es fixin quines són les obres prioritàries i els terminis que es plantejaran als estats d’Espanya i França i a la Comissió Europea i que han de servir per impulsar la infraestructura.  “Portarem als estats espanyol i francès i a Brussel·les les prioritats del Corredor Mediterrani com a país, no com a Govern”, ha reblat.

La Taula fixarà les obres i el termini al mes de gener. Entre les prioritats, Rull ha citat dues obres que el Ministeri de Foment té actualment en curs i que per al Govern haurien d’estar llestes entre 2017 i 2018: el corredor de via doble entre Vandellòs (Baix Camp) i Tarragona, la implantació de l’ample estàndard europeu entre Vila-seca (Tarragonès) i Castellbisbal (Vallès Occidental). El titular de Territori i Sostenibilitat ha explicat que la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani , que s’ha reunit avui, ha tornat a recalcar la necessitat de disposar d’un coordinador tècnic que vetlli per l’estat dels treballs així com d’un calendari “clar, cert, concret i avaluable de quan s’han d’executar els diversos trams del Corredor Mediterrani”.

Publicitat
Publicitat

12 Comentaris

Publicitat
#10 Carlos Gomez, Bcn (Valencia Nord), 17/11/2016 - 12:41

Escolta Rull :

I si recuperem aquell magnific projecte de trasvasar aigua del Roina ?

Ara que aneu tan curtets d´efectiu i aixo del vitage astral ja no s´ho creu ni l´Arcadi Alibes, una bona forma d´omplir portades i TN´s, dies historics, inauguracions i sobre tot tornar a fer pais a butxaques

#9 Jondi, Terrassa, 17/11/2016 - 12:30

Eso y darle mas poder del que tiene ahora a su señora esposa, a estos seguro que no le cortaran la luz

#8 Guillermina Balsareny, Alcanar, 17/11/2016 - 11:58

A mi em fa l'efecte que el major interés del corredor mediterrani és el 3%, de'ls d'aquí i dels valencians. Vist com ha acabat l'experiment del tunnel de mercaderies de Portbou no tinc tan clar que sigui imprescindible. El corredor només tindrà éxit si els governs comencen a taxar seriosament l

#8.1 karhu, bcn, 17/11/2016 - 17:20

Incultura en estat pur. Saps la de DIES de viatge que s'estalviarien els transports maritims procedents de l'est d'europa/africa i asia amb el corredor mediterrani? saps l'estalvi millonari per les empreses? saps la d'empreses de logistica que apareixerien? El que s'ingresaria per tota la mercaderi

#8.2 Somnieu truites, Girona, 19/11/2016 - 00:00

El tunnel de mercaderies deus voler dir el de la Jonquera atès que pel tunnel de Portbou hi passen mercaderíes des de fa més de cent anys, per cert en èpoques hi passaven mes de 300 vagons diaris en ambdos sentits. El corredor mediterrani ja hi és, no en cal fer un de nou.

#7 Ventura, Barcelona, 17/11/2016 - 11:24

Este elemento debe pasar las noches en vela entrenandose, haber que parida mas grande se le ocurre.

#6 botifler1914, Sinitaca, 17/11/2016 - 10:53

El corredor Mediterráneo, miestras las cosas estan como estan, ni en broma.