Economia · 31 de Juliol de 2014. 19:42h.

L’economia creix en ple procés sobiranista

El PIB puja un 1,3% el segon trimestre, segons estimacions de la Cambra

L’economia creix en ple procés sobiranista

Mas, intervenint en un fòrum empresarial

El PIB creix de l’economia catalana ha crescut l’1,3% el segon trimestre, segons estimacions de la Cambra de Barcelona. L’última dada oficial coneguda per a Catalunya és la corresponent al primer trimestre, en el qual segons Idescat el creixement va ser del 0,9%.

Aquesta millora de l’activitat es reflecteix en gairebé tots els components de la demanda agregada: el consum privat, la inversió i les exportacions, que acceleren els ritmes de creixement amb relació al trimestre anterior.

El consum privat estaria creixent actualment per sobre del 2%. El creixement de la inversió productiva estaria gairebé compensant l’impacte encara negatiu de la inversió en construcció. I les exportacions de béns i serveis també continuarien en la senda ascendent encetada el trimestre anterior.

D'altra banda, el consum públic continua registrant variacions negatives i representant un fre a l’activitat. Finalment, les importacions, que també representen una detracció al creixement, continuen accelerant-se en línia amb el major impuls de la demanda interna.

Publicitat
Publicitat

15 Comentaris

Publicitat
#6 Santiago, Mataró, 02/08/2014 - 08:45

Pero no es por ti, borinot !!, es por las labores que lleva haciendo el gobierno español durante 3 años. Tú no tienes competencias para ello, ni las tendrás nunca afortunadamente por el bien de la sociedad catalana y española en su conjunto.

#5 Vlac, Barcelona, 01/08/2014 - 14:08

La economía y las inversiones piden estabilidad jurídica y política. Esta la ha dado el Presidente de la Nación Española al decir que no se hará una consulta ilegal.

#5.1 Xipolleig, Barcelona, 01/08/2014 - 18:54

Avui el president de la nació espanyola, que no de la catalana, ha aportat el seu granet de sorra a la inestabilitat, política, econòmica i social dient que no sap què passarà el dia 9 de Novembre.
Si hagués acceptat el referèndum democràtic, ens estalviaríem inestabilitat

#4 Valdealgorfa, Barcelona, 01/08/2014 - 12:08

La economía crece porque sabe que aquí no pasará nada de nada.

#3 Ramon, Barcelona, 31/07/2014 - 22:56

Potser serà perquè el "procés" només existeix a la ment de quatre indepes i la gent normal (i amb ells l'economia) continua la seva vida.

#3.1 Xipolleig, Barcelona, 01/08/2014 - 09:03

Els defensors de règims totalitaris es consideraven normals, i els que no seguien les seves consignes eren " anormals". Llegint el que diu al Ramon, m'han vingut al cap aquells cadells de les dictadures

#3.2 Josep, Tarragona , 01/08/2014 - 10:24

Xipo hombre cambia el discurso que cansino, sólo lees de dictaduras, totalitarismos... Que triste y gris debe ser tu vida macho.

#3.3 Xipolleig, Barcelona, 01/08/2014 - 13:00

Com la teva Josep ?, que et passes el dia insultant els que no pensen com tu, repetint com una lletania el discurs del nacionalconstitucionalismo ?.
T'has llegit mai el que escrius ?.
Jo crec que deus ser " la alegría de la huerta "

#2 Quim, Sant Cebrià de Vallalta, 31/07/2014 - 20:06

Endavant President ! ! !

Sigues el nostre Molt HONORABLE President!

#2.2 LELA, Barcelona, 01/08/2014 - 00:43

zi zenyor prezident . Loz catalanes de sokarraiz eztamos con bostè