Publicitat
Economia · 7 d'Agost de 2014. 18:26h.

La xarxa viària catalana és “insostenible”

La Cambra de Comerç recomana l’aplicació de l’Eurovinyeta

La xarxa viària catalana és “insostenible”

Una imatge d'una autopista (Foto: Cambra de Comerç)

La Cambra de Comerç de Barcelona ha afirmat que la xarxa viària catalana és “insostenible” sense una aplicació intel·ligent del pagament per ús i recomana l’aplicació de la directiva de l’Eurovinyeta.

L’entitat que presideix Miquel Valls considera que “la lògica dels principis de ‘qui utilitza paga’ i ‘qui contamina paga’ assumida per la Unió Europea (UE) també ha de ser incorporada a la realitat catalana per tal de millorar l’eficiència global del sistema de transport”.

En aquest sentit la Cambra recomana el pagament per ús de la Directiva Eurovinyeta “com a solució de present i de futur” i afirma que “el pagament per ús constitueix un instrument d’utilitat per l’obtenció de recursos amb els quals assegurar la sostenibilitat d’una xarxa viària en condicions òptimes de conservació i manteniment i amb nivells de màxima eficiència del transport”.

Tot i això, la Cambra de Comerç considera que ni la Generalitat ni el Govern espanyol disposen dels recursos necessaris per aplicar aquesta norma europea perquè s’apliqui una taxa als vehicles que més contaminen.

“La realitat és que, en el cas de la xarxa viària catalana, es posa de manifest la dificultat de les administracions competents (tant Estat com Generalitat) per aplicar de forma coherent la tarifació per ús a les carreteres, més enllà de les autopistes de peatges ja existents”, ha assenyalat.

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#7 eso tiene arreglo, Esta en la diversidad, 09/08/2014 - 10:35

Tiene arreglo, que se haga el proyecto del Eje Central por Carretera y tren. Pirineo Central Hueca jaca Canfranc A Francia.

fin de varias cosas.
. se acaba el sufrimiento del victimismo cat
. como somos 'progres' se redistribuye la riqueza en inversión de alternativas de transporte
. Fin

#7.1 Què cony dius?, No barregis, sectari..., 09/08/2014 - 16:31

????

#7.2 TELAMARINERA, Vilanova, 01/09/2014 - 15:15

los catalanes se evitaría molestias, y el resto 320 km menos para llevar nuestros productos a Toulose.

#6 Calimero, Barcelona, 08/08/2014 - 07:51

No será porque no pagemos peajes...

#5 T Creus, Corruptaluña, 08/08/2014 - 06:34

Otro iluminado este Miquel Valls.
Aún no se ha enterado que los vehículos están soportando impuestos de todo tipo desde antes de salir de la cadena de montaje. Y continúan durante toda su vida. Muy sabio
Mejor eliminar departamentos inútiles de la Genealitat que solo sirven para colocar parientes

#4 Protágoras, bcn, 07/08/2014 - 20:59

Lo que hace falta es iniciar cuanto antes la reconversión de este hipertrofiado e insostenible estado de las autonomías. Eliminando las económicamente inviables y reduciendo el resto a dimensiones aceptables.
Entonces habrá dinero para carreteras y hospitales.

#4.1 Terraxa, Terrassa, 07/08/2014 - 22:26

Si seguim fent AVE's a Burgos, a Huesca, a Galicia.... i altres parides similars no hi haurà calers ni per autonomies ni hospitals ni escoles.
El 76% del deute public espanyol ha estat generat per l'administraciò central (font: Banco de España)

#4.2 Tres i no res, Barcelona, 07/08/2014 - 23:21

I si el ministeri alliberés els peatges de les autopistes que té a Catalunya (AP2, AP7) i carregués un peatge a autovies seves ( que fan d'autopistes)a d'altres comunitats autònomes que mai no han pagat peatge? ara tu, ara jo. No som tots iguals?

#4.3 ambaixadorCAT, UK, 08/08/2014 - 00:51

#4

Protágoras,
això és una mentida que us vol vendre el PP. Ja te l'ha desmentit #4.1
Terraxa prou bé. I posats a centralitzar algunes coses per millorar l'eficiència, què tal si les centralitzem a nivell europeu? També és una casa de barrets, però no tan descarada com espanya.

#3 Vlac, Barcelona, 07/08/2014 - 20:40

Si pagamos la viñeta, ¿eliminarán los peajes?
Si no es así seremos los únicos de Europa que pagaremos dos veces...