La Generalitat es va gastar 7,4 milions d'euros, la major inversió en promoció turística que s'ha fet fins ara, en la campanya "Catalunya és casa teva" per potenciar el turisme d'aquest estiu, afectat per la pandèmia del coronavirus. Malgrat aquesta inversió, Catalunya ha perdut gairebé 6 milions de turistes aquest estiu.
Aquesta dada l'ha donat el líder del PPC, Aljandro Fernández, en una interpel·lació parlamentària al Govern sobre la situació del turisme. "L'estiu passat vam tenir 6.900.000 turistes. Enguany, 972.000", ha explicat.
"Enguany -ha afegit- s'han deixat 432 milions d'euros, un 84,4 per cent menys que l'any passat. 84,4". "És a dir, una conjuntura absolutament diabòlica d'un dels sectors més importants de la nostra economia", ha lamentat.
Alejandro Fernández ha exposat que "el missatge 'Espanya ens mata' o 'Espanya ens roba'..., jo diria que no és el més procliu a atraure gent de la resta d'Espanya, que ha sigut sempre un mercat fonamental del turisme català però que enguany, amb la situació actual, és que era el mercat".
El líder del PPC ha afegit que això "es va intentar dissimular/corregir amb una campanya a correcuita", però ha denunciat que "no ha servit absolutament de res". "Quan portes tant de temps fent una pedagogia pràcticament de l'odi o el menyspreu cap al teu potencial client, doncs, evidentment per una campanyeta que facis això no se soluciona", ha sentenciat.
Finalment, també ha assenyalat que a Barcelona "s'han produït 1.350 tancaments de bars i restaurants". "Les dades que va presentar recentment el Gremi de Restauració de Barcelona són esfereïdores", ha conclòs.