Publicitat
Economia · 29 de Gener de 2013. 21:50h.

La Generalitat demana 9.000 milions a l'Estat

Uns 3.700 milions més que l'any passat

La Generalitat demana 9.000 milions a l'Estat

Mas-Colell i Montoro, en una foto d'arxiu

La Generalitat, a través del Departament d'Economia i Coneixement, ha "formalitzat" la petició de permanència al Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA). La previsió del conseller Andreu Mas-Colell és sol·licitar 9.073 milions d'euros al Ministeri d'Hisenda, que dirigeix Cristóbal Montoro.

Al 2012, la Generalitat va demanar 5.370 milions d'euros, fet que significa que per a aquest any la petició és un 70% més gran. De fet, Catalunya ha sol·licitat el 40% de tota la dotació del FLA per al 2013 que és de 23.000 milions.

Segons el Govern, "7.684 milions serviran per cobrir els venciments de valors emesos (inclosos venciments i bons minoristes) i de préstecs internacionals, i els altres 1.389 per atendre un objectiu de dèficit del 0,7%".

El conseller d’Economia ha explicat que aquesta última xifra "hauria de variar" si el Govern estatal modifica l’objectiu de dèficit de les comunitats autònomes.

Mas-Colell també ha mostrat la seva "perplexitat" pel fet que el FLA encara no estigui implementat al 2013, malgrat haver estat en funcionament durant quatre mesos del passat exercici. 

Publicitat
Publicitat

66 Comentaris

Publicitat
#25 pers, tortosa, 30/01/2013 - 23:40

Mientras los políticos que nos representan no puedan ser elegidos directamente por nosotros y que respodan de sus acciones ante sus electores,no podemos tener confianza en gente que no nos representa ni responde ante el pueblo por lo que gestiona

#24 BEJOTA, bcn, 30/01/2013 - 19:11

La Caixa no se fía de la Generalidad
La entidad que preside Isidro Fainé ha comunicado al Gobierno catalán que en 2013 no van a prestarle más de 8.000 millones de euros por considerar la inversión de alto riesgo.

N.B.Sr. Mas :ni la banca...



#24.1 JdB, La Selva.GI, 30/01/2013 - 22:49

joder joder joder y dos huevos duros

#23 Olga, Barcelona, 30/01/2013 - 13:17

Andres, Sur, llei-xeixes la premsa exterior, parla i escoltes a la gent ara el vols estan barat-os i trobaràs la resposta.

#23.1 Andrés, IB, 30/01/2013 - 14:37

Supongo que te refieres a mí #17.6.Yo

no tengo tiempo (ni idiomas) para leerme muchos periódicos europeos ni dinero para viajar por muchos países de Europa. Pero, ya que por tus afirmaciones parece que tienes ambas cosas, ¿te importa poner ejemplos de tus afirmaciones sobre MUCHOS países europeos?

#23.2 Olga, Barcelona, 31/01/2013 - 07:52

Andres, No tinc la vida solucionada estic a l'atur com dos membres més de la família ara tinc tot el temps del món escoltar a la gent llegir i comentar, el que si m'amoïna més que els mercats es que passarà al 2014 quan deixem de rebre l'ajud Europeu, encara que poder va lligada una cosa amb altre

#22 Kropotkin, Vic, 30/01/2013 - 12:08

Es extraño que pidan dinero a los expoliadores españoles. ¿Con el gran prestigio internacional que tienen Mas, Pujol, Mas-Colell y Homs, porque no piden dinero en los mercados internacionales? Es una cosa que no entiendo... ¿O no tienen tanto prestigio? ¿No nos estaran engañando?

#22.1 Moles, Les Ardenes, 30/01/2013 - 22:50

sabemos que no lo entiendes, nada nuevo.

#21 Roger, L'H, 30/01/2013 - 10:53

Tots els k negueu lespoli fiscal? Com justifique l lestat no vulguii publicar les balances? Despres molts sou dels k demaneu transparencia. Pero nomes kuan hos interesa. El mes tris es k ni tansols hos interesa economicament els k sou daki...

#21.1 jona, Mataró, 01/02/2013 - 02:13

Roger lo mismo va para la generalidad, no sabemos nada de sus balanzas fiscales y en que gastan nuestro dinero, no nos hace bien ponernos al lado de ninguno de ellos ni de la generalidad ni del congreso de los diputas, los dos han demostrado que solo van por sus intereses y no por las del pueblo.