Publicitat
Economia · 13 de Desembre de 2012. 22:06h.

La 'festa' de les infraestructures

Pere Macias i Gemma Aguilera recopilen en un llibre "obres innecessàries"

La 'festa' de les infraestructures

Aguilera i Macias, durant la presentació del llibre

El portaveu adjunt de CiU al Congrés, Pere Macias, i la periodista Gemma Aguilera, han presentat el llibre La gran bacanal (Deu i Onze editors), on analitzen el "malbaratament" de recursos de l'Estat i europeus en "infraestructures innecessàries".

El diputat de la federació nacionalista ha denunciat els "668 quilòmetres de l'autovia de la Ruta de la Plata, una barbaritat", mentre "no han estat capaços de desdoblar els 40 quilòmetres de la línia Vandellòs-Tarragona que costava quatre pessetes".

Aguilera, per la seva banda, ha carregat contra "els aeroports fantasma, que han costat un dineral". La periodista ha remarcat que entre els anys "2000 i 2010 hi va haver una abundància de crèdit per fer aquestes festes".

També que en matèria d'infraestructures "el PSOE i el PP són intercanviables". En aquest sentit ha destacat que quan s'acosta una contesa electoral es produeix una "subhasta" pel que fa a obres.

Macias també ha fet autocrítica pel que fa a algunes despeses de la Generalitat en aquest apartat. Però ha qualificat de "pecats venials" la construcció de l'"aeorport d'Alguaire, el telefèric d'Esparreguera-Olesa i algunes estacions de la línia 9 del Metro".

El dirigent convergent ha recordat, però, que el preu de l'aeroport d'Alguaire ha estat "una desena part d'aquests altres", en referència al de Castelló.

Macias i Aguilera han criticat al seu llibre la construcció de la línia d'AVE a Extremadura "quan Portugal ha dit que ells no la seguiran fins a Lisboa" o el de Galícia "en què l'Estat ha abocat fins al moment 927,40 milions d'euros".

En aquest darrer cas, els autors han reblat que l'AVE recorrerà paral·lel a la xarxa de Renfe ja existent entre Ourense-Puebla de Sanabria i Puebla de Sanabria-Zamora-Valladolid "que ostenta el títol de línia més deficitària de tot l'Estat".

Així mateix han lamentat la construcció d'estacions d'AVE a pobles de menys de 1.000 habitants com ara a Villanueva de Còrdova o Tardienta, quan en aquest darrer cas es troba "a només 25 quilòmetres de l'estació de l'AVE d'Osca".

Pel que fa als aeròdroms, han rescatat l'"aeroport fantasma de Castelló" i els més de 400.000 euros invertits en l'estàtua de Carlos Fabra a l'entrada de la instal·lació.

Els autors han remarcat que a l'Estat espanyol hi ha el doble d'aeroports que a França i que existeixen un grup d'aquest tipus d'infraestructures "amb resultats operatius negatius, un volum baix de passatgers i sense rutes importants" que són els d'"Astúries, Granada-Jaén, Vigo, Jerez de la Frontera, la Corunya, La Palma, Santander, Almeria, Valladolid, Pamplona, Sant Sebastià, Melilla, El Hierro, Lleó, Badajoz, Salamanca, Logronyo, La Gomera, Madrid-Torrejón, Burgos, Ceuta-heliport, Còrdoba, Albacete, Osca-Pirineus, Madrid-Cuatro Vientos, Sabadell i Son Bonet".

Pel que fa a les autovies, Macias i Aguilera han indicat que en el pla impulsat per la ministra de Foment, Ana Pastor, "s'arriba al paroxisme de preveure carreteres desdoblades per a intensitats que en més d'un cas no assoleixen el miler de vehicles per dia" encara sense desdoblar.

Els autors han esmentat els casos de les vies Conca-Terol, Alcolea del Pinar-Camino Real, Lleó-Valladolid, Ciudad Real-Madrilejos o Palència-Benavente, mentre "la N-II entre Caldes de Malavella i Riudellots de la Selva en té 28.000" vehicles al dia de mitjana.

En qüestió de ports, al llibre han recordat que "hi ha dos exponents molt extrems d'aquest malbaratament marítim, un dels quals encara per inaugurar: els ports exteriors de Gijón i la Corunya, que han més que duplicat les inversions pressupostades inicialment".

Publicitat
Publicitat

15 Comentaris

Publicitat
#11 Yo mismo, La mia citta, 08/01/2013 - 16:59

Como se puede tener tan poca vergüenza, cuando la única forma de llegar a Cáceres era mediante una carretera convencional siendo una capital de provincia, lo que hay que leer...

#10 Ramon, comiCiUns i fundaCiUns a a l'engròs, 14/12/2012 - 16:03

Els 32 anys d'enquestes del Rabí Madí que tants bons resultats han donat, jajjs, perdó, també eren un infraestructura?... infra estructura és, per exemple l'hotel aquest de El Encanto, a Acapulco, que (de moment) ja ens ha costat 125 milions de dòlars.

#9 Germán Tanco, Guadalajara, 14/12/2012 - 12:40

¡Espinete en mujer!

#8 Joseíco, barcelona, 14/12/2012 - 11:08

No cuenta este par que, para complementar las faraónicas inversiones que relatan, colegas y señoritos suyos han dilapidado también montones de dinero público, aparte de en Alguaire, en aventuras tan exitosas como Spanair. I si expliquen també l'historial laboral de la senyora del cronista?

#6 Pere , l´espluga Calba, 14/12/2012 - 09:20

Senyors de l´oasis putrefacta català, realment us heu d´aplicar el refrany castellà: "Cree el ladrón que todos son de su condición". Nacionalistes catalans? Lldres, pillos i gormants.