L'economia espanyola iniciarà la recuperació en el primer trimestre de l'any que ve, encara que la taxa d'atur seguirà creixent, amb menys intensitat, fins al 19,3% i arribarà als 4,5 milions d'aturats, segons l'últim informe mensual de l' servei d'estudis de La Caixa.
Espanya, que tancarà 2009 amb una caiguda del seu Producte Interior Brut (PIB) del 3,7%, experimentarà en el primer o segon trimestre de 2010 els primers signes de recuperació, amb una tendència a l'estabilització, per consolidar aquest creixement en 2011 , segons ha explicat el director de l'àrea d'estudis i anàlisis econòmics de l'entitat, Jordi Gual.
No obstant això, aquest suau enlairament econòmic vindrà acompanyat d'un increment en els propers mesos de la taxa d'atur, que passarà del 18,4% d'aquest any al 19,3% el 2010, fins arribar als més de 4,4 milions d'aturats.
Gual ha assenyalat, en aquest sentit, que l'economia espanyola ja ha patit un ajustament molt intens del mercat laboral, i que, si bé encara hi ha un "recorregut a l'alça" dels nivells d'atur, aquest serà molt més limitat i "no es podrà comparar amb el que ja ha passat". Ha afegit que "el moment àlgid es viurà a mitjan 2010; llavors l'atur podria començar a baixar".
Publicitat
Economia · 15 de Juliol de 2009. 15:31h.
'La Caixa' preveu l'inici de la recuperació el 2010
La taxa d'atur seguirà creixent

Jordi Gual, director de l'àrea d'estudis i anàlisis econòmics de 'La Caixa
¡A por ellos!
Publicitat
Publicitat
0 Comentaris
Publicitat