La segona tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona i regidora d'Urbanisme, Janet Sanz, demanava a l'abril que no es reactivés el sector de l'automoció després de la pandèmia de la Covid-19 per “fomentar la mobilitat sostenible”.
“Han quedat moltes d'aquestes empreses afectades amb ERTOs i amb molts excedents de productes sense vendre. Cal evitar que això es torni a posar en el mercat. Cal evitar que això es torni a reactivar”, va assegurar en un seminari web organitzat per Ciclosfera.
La número dos de l'alcaldessa Ada Colau en el consistori reclamava “una reconversió industrial de tot el sector automobilístic del nostre país”. “És ara o mai”, va reblar Janet Sanz. La segona tinent d'alcalde de l'Ajuntament exigia una pla estatal per promoure una mobilitat descarbonitzada.
“Nosaltres podem empènyer perquè aquesta indústria i aquests treballadors trobin altres sortides per fomentar la mobilitat sostenible”, va assegurar la regidora d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat.
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, de la seva banda, ha qualificat de “mala decisió” el tancament de la planta de Nissan a la Zona que dóna feina unes 23.000 persones, entre llocs de feina directes i indirectes. Colau ha assegurat que “creiem” en la indústria automobilística i ha ressaltat que l'“àrea metropolitana té una llarguíssima trajectòria”.
“Ens hem situat a Europa i el món com a àrea metropolitana que aposta per la mobilitat sostenible i que aposta per acompanyar en la reconversió en la transició ecològica d'aquesta indústria cap a la mobilitat ecològica del futur que clarament passa també pel cotxe elèctric”, ha afirmat Colau.
