Publicitat
Economia · 4 de Setembre de 2013. 17:31h.

Indirecta de Pastor a Mas

"La política és l'art de no dir mai ximpleries"

Indirecta de Pastor a Mas

Una imatge de la taula en el moment de la signatura de l'acord

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha signat el protocol de col·laboració per a l'impuls i consecució del nou accés ferroviari al Port del Barcelona, juntament amb la ministra de Foment, Ana Pastor; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila; el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra; el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó; el president de Puertos del Estado, José Llorca; i el president d’ADIF, Gonzalo Ferre.

Pastor, durant el seu discurs, ha dit que "la política és l'art de no dir mai ximpleries". Tot seguit ha afegit: "A què dic jo ximpleries? A allò que dius i després no fas, perquè és el que et condueix sempre a passar situacions dolentes". La ministra de Rajoy ha reblat que "ho dic sense mirar ningú, amb humilitat i dient que això és el que cal fer".

El cap de l'executiu català ha indicat que amb la nova connexió "s’està corregint un dèficit històric i un error històric, deixant pel final allò que s’hauria d’haver fet al principi". "Haver deixat la connexió de la principal economia exportadora de tota la Península Ibèrica amb el cor d’Europa és un error", ha recordat.

El president del Govern també ha destacat que aquesta sigui "la primera vegada que una autoritat portuària faci una aportació significativa de recursos propis generats amb la seva activitat per finançar una infraestructura de caràcter general".

En aquest sentit ha desitjat que "aquesta no sigui l'única vegada", mentre que ha reblat que "si això fos molt diferent en d’altres àmbits portuaris, això no tindria lògica". "No és un caprici ni una demanda més" aquesta obra, segons Mas.

El Port de Barcelona i ADIF invertiran un total de 100 milions d’euros, finançats al 50%. Un cop finalitzades les obres, es proporcionarà un accés ferroviari independent i amb prou capacitat a l’ampliació sud del Port i promouran el tràfic per ferrocarril de mercaderies a l’enclavament. També, contribuiran a millorar la mobilitat del Port, tant pel que fa a les seves connexions amb l’exterior com amb la seva xarxa interna.

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#14 BEJOTA, BCN, 12/09/2013 - 13:33

Nomura, UBS, JP Morgan... han emès informes alertant els seus clients sobre la situació política de Catalunya com un factor de risc a valorar. Bo no és, encara que és difícil de distingir entre efectes de la crisi i efectes de la inestabilitat política vinculada al procés secessionista.


#13 BEJOTA, BCN, 12/09/2013 - 13:15

Las claves que Mas nunca 'recuerda'
La ruina económica de la Cataluña separatista
Frente a la tergiversación de las balanzas fiscales, los datos apuntan a un empobrecimiento de la región si el nacionalismo alcanza sus objetivos.

#12 perico239, l'hospitalet de llobregat, 07/09/2013 - 14:38

ximpleries no, però mentides si, lo de PASTOR
potser bé de la feina que tenies abans amb els
ramats a la montanya.
per cert com van les obres del AVE, de madrid
a cada teva, estaràn enllestides abans de que et
fotin fora.

#11 pere, barcelona, 06/09/2013 - 16:30

mas bien recto de derecha que indirecta jajajaj dijo lo que pensaba en voz alta y me alegro de ello!

#10 Maria, Barcelona, 05/09/2013 - 10:48

Senyora, no crec que vostè ni el seu ppartit tinguin prou alçada per donar lliçons a ningú. Primer netegin casa seva