Publicitat
Economia · 13 de Gener de 2011. 20:09h.

I Blanco què hi diu sobre el corredor mediterrani?

CiU afirma que el Govern de l'Estat “enganya” amb la seva “falsa aposta” per l’obra

I Blanco què hi diu sobre el corredor mediterrani?

Imatge d'arxiu de Blanco amb Montilla, al Palau de la Generalitat

El portaveu de Foment de CiU al Congrés, Pere Macias, ha denunciat aquest dijous que el Govern de l'Estat “enganya” la societat amb la seva “falsa aposta” per l’obra del corredor del Mediterrani, perquè la seva actuació fins ara “s’ha limitat a declaracions i no a fets concrets”.
 
Macias ha criticat l’absència del ministre de Foment a l’acte d’aquest dimecres al Parlament Europeu a Brussel·les en defensa d'aquesta infraestructura. L’acte va comptar amb la presència dels presidents autonòmics de la Comunitat Valenciana i de Múrcia, del conseller de Territori de la Generalitat de Catalunya, d’alcaldes de Andalusia i d’autoritats franceses, mentre que la representació del Govern estatal va ser de “baix nivell i es va reduir a dos directors generals”.
 
“El Govern [espanyol]", ha dit Macias, "no s’implica en el corredor mediterrani. S’ha fet evident a Brussel·les un cop més que l’Executiu socialista, a l’hora de la veritat, no aposta per aquesta obra. No hi inverteix res, té trams aturats i la seva actuació es limita a apostar per les línies d’AVE”.
 
Davant el “fals suport” que en opinió de Macias demostra el Govern del PSOE pel que fa a aquest afer, ha advertit que CiU intensificarà les seves actuacions parlamentàries per aconseguir “acabar amb aquest engany socialista” i que “les declaracions esdevinguin actuacions concretes a favor d’aquesta obra”. De fet, CiU ha registrat aquest dijous dues preguntes parlamentàries dirigides al Govern estatal, perquè les contesti per escrit:
 
1- "¿Cuál es el criterio utilizado para la selección de la representación del Gobierno del Estado, compuesta por dos directores generales en vez del ministro o los secretarios de Estado del departamento de Fomento, enviada a la reunión del Parlamento Europeo para solicitar la inclusión del corredor mediterráneo como eje prioritario de la Red Transeuropea de Transportes, cuando éste es probablemente uno de los proyectos de inversión en infraestructuras más relevante para toda la economía española?".
 
 2- "¿Por qué razones el ministro, el secretario de Estado de Planificación e Infraestructuras y el secretario de Estado de Transportes no asistieron a la reunión del Parlamento Europeo para solicitar la inclusión del corredor mediterráneo como eje prioritario de la Red Transeuropea de Transportes, celebrada el día 13 de enero de 2011?".

De la seva banda, el secretari de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, ha afirmat que el titular d'aquest departament, José Blanco, està treballant des del moment en que va arribar al Govern estatal en la inclusió del corredor mediterrani a la Xarxa Transeuropea de Transport. Ha afegit que és un projecte "necessari i sobretot, complementari", amb la resta de projectes prioritaris actuals, i que el Govern [de l'Estat] continuarà "amb renovat esforç i compromís" les seves gestions, per aconseguir que formi part de la Xarxa Transeuropea de Transport el 2011.

Publicitat
Publicitat

4 Comentaris

Publicitat
#4 miquel hernandez onna, Bellaterra Cerdanyola, 15/01/2011 - 20:06

Aquest JuANCA que diu que viu a Sabadell deu tenir resolt tots els problemes económics de la seva famila, si prefereix, per el seu fanatisme anticatalanista que aquest eix del medigferrani no és faci, i Catalunya ( la seva industria) quedi arreconada

#3 Cartanya, bcn, 14/01/2011 - 16:28

Madrid vol, el corredor, per Madrid Saragossa, aixo es clar, i si la Unio Europea, li dona els cales, els trens pasara per Madrid Saragossa, ton i que la Tona transposrtada sera mes cara per la necesitat de consumir mes energia, per salvar la altitut. Aixo si reben els diners o podeu dunar per fet.

#2 Juanca, sabadell, 13/01/2011 - 21:15

Pues mira por donde, CiU podría haber enviado al honorabilisisisimo presidente de la Gene a defender el proyecto, pero no lo ha hecho, como sí h ahecho Murcia. Así que a callar, fariseos!!!

#1 Aitor, L'H, 13/01/2011 - 21:01

Els trams del corredor més avançats a nivell de obres o de projectes constructius son els que beneficien indirectament Madrid.
- Valéncia-Castelló
- Xàtiva - Alacant- Múrcia
- Múrcia - Almeria

Dels trams entre Castelló i Tarragona tots estan paralitzats (alguns amb obra iniciada).