Publicitat
Economia · 21 de Setembre de 2011. 22:38h.

Front pel corredor mediterrani

Mas, Fabra, Valcárcel i Bouza defensen el projecte a Brussel·les

Front pel corredor mediterrani

Mas, amb els presidents de València, Balears i Múrcia, a Brussel·les (foto: Rubén Moreno)

Els presidents de Catalunya, Artur Mas; València, Alberto Fabra; Múrcia, Ramón Luis Valcárcel, i Balears, José Ramón Bauzá, han defensat aquest dimecres a Brussel·les el corredor ferroviari mediterrani abans que la Comissió Europea (CE) decideixi sobre la composició de la xarxa ferroviària central transeuropea.

Aquesta acció precedeix a la decisió que la CE ha d'adoptar el proper 19 d'octubre, quan anunciarà la llista de projectes estatals que compondran la xarxa ferroviària central transeuropea i el finançament que es destinarà a donar suport al seu desenvolupament els pròxims set anys (2014-2020 ).

Brussel·les ja va considerar "prioritari" el tram mediterrani el passat 30 de juny a la seva proposta de pressupost plurianual, i va suggerir que la UE destini 21.700 milions d'euros a millorar les xarxes de transport de la UE, que sumats als fons reservats per aquest fi dins de la política de cohesió comunitària són un total de més de 32.000 milions d'euros.

L'administració espanyola no va estar d'acord llavors amb el traçat que va plantejar Brussel·les del corredor mediterrani, ja que partia de València i no des d'Andalusia-Múrcia, com reclamen els governs d'aquestes comunitats.

"Aquesta infraestructura és una part crucial del nostre futur, sense ella anirem de mal en pitjor", ha dit Artur Mas en roda de premsa. El president català també ha remarcat que es tracta d'un projecte que genera un gran consens entre territoris i partits polítics, "cosa bastant poc freqüent".

Mas ha explicat que el corredor és "clau" per a Espanya perquè acull el 50% de l'economia del país, el 50% de la població i el 60% del trànsit de mercaderies europeu, però ha destacat que també és important per a la UE perquè suposa la connexió d'Europa amb l'Àfrica.

Aquest viatge s'ha produït l'endemà de l'aprovació al Congrés d'una moció, pactada entre socialistes i CiU que demana el suport inequívoc del Govern espanyol a l'Eix Mediterrani. El PP es va sumar també a la iniciativa, tot i que quatre diputats seus se'n van desmarcar i hi van votar en contra o es van abstenir.

Publicitat
Publicitat

6 Comentaris

Publicitat
#4 CATALAN ESPAÑOL Y TAURINO, BCN, 22/09/2011 - 16:44

si Cataluña no quiere ser España para que quiere el corredor, desde Castellon se dirija a Aragon y Navarra o solo queremos ser Españoles cuando interesa

#3 Miquel, Barcelona, 22/09/2011 - 08:29

És necessari el Corredor del Mediterrani? Respostes en aquest artícle:
http://miquelrodriguezplanas.blogspot.com/2011/09/hardware-si-software-tambien.html

#2 ojo al dato, v, 22/09/2011 - 01:41

El corredor del EJE CENTRAL del Pirineo es más barato.
Desde que Francia inauguro la autopista de Piau desde Burdeos el tunel de Somport (somos puertas dirían los romanos) se va animando, sin chatajes. Zaragoza capital del eje Central via Madrid, Lisboa, via Bcn, via Teruel Valencia

Sin victimismo

#2.1 Joan, Barcelona, 23/09/2011 - 12:27

Mes barat fer un tunel de no sé quants km. als pirineus?

#1 Francesc, Barcelona, 21/09/2011 - 22:49

Això sí que és una bona notícia! visca els Paísos del Català/Valencià

#1.1 emilio, a, 21/09/2011 - 23:01

o los Paises Populares... no has visto de que pie cojean?