Publicitat
Economia · 22 de Juliol de 2010. 17:27h.

Fomento congela inversions per quasi 1.000 milions

Aturades cinc grans infraestructures i l'arribada del tren al Prat

Fomento congela inversions per quasi 1.000 milions

El ministre de Foment, José Blanco, aquest dijous a la comissió de Foment del Congrés dels Diputats (foto: ACN / Roger Pi de Cabanyes)

El ministeri de Foment ha anunciat aquest dijous la rescissió del contracte de cinc grans obres previstes a Catalunya en aplicació del pla d'ajustament pressupostari. Són el tram Medinyà-Orriols de l'A-2; el tram Lleida-Rosselló de l'A-14; l'enllaç entre l'autovia del Baix Llobregat i l'autopista AP-7 a Castellbisbal; el tram Rosselló-Almenar de l'A-14, i el tram de la variant Valls-Montblanc de l'A-27.

A la supressió d'aquestes obres també s'afegirà que Foment retardarà entre un i quatre anys 23 obres a Catalunya per un valor de 980 milions d'euros, que se sumen als cinc contractes de carreteres que seran rescindits. Una de les obres que es "reprograma" és l'accés del ferrocarril a l'aeroport del Prat, que s'iniciarà un any després del previst.

El ministre de Foment, José Blanco, ha fet aquests anuncis en les rèpliques durant la seva compareixença al Congrés dels Diputats. Blanco ha indicat que aquest número 23 és provisional, perquè Foment negocia amb les empreses la "reprogramació" de les seves obres, i pot ser que hi hagi algunes que prefereixin rescindir el contracte abans d'ajornar el seu inici o la seva finalització.

Blanco, també ha assegurat que no es planteja rescatar cap peatge. Foment no crearà noves autovies en les zones on ja hi ha carreteres de peatge que no estiguin saturades.

De les cinc obres que es rescindeixen a Catalunya, Foment preveu que dos es reactivin properament mitjançant la col·laboració públic-privada. Són el tram Lleida-Rosselló i Rosselló-Almenar de l'autovia A-14. El ministeri recorda que a Catalunya hi ha 182 contractes d'obra nova de més d'un milió d'euros i que les cinc suspeses suposen el 2,7% del total dels contractes.

Segons Blanco, l'arribada del servei de Rodalies a la Terminal 1 de l'aeroport del Prat es retardarà un any. Aquesta obra es va licitar el mes de novembre del 2009 i tenia una dotació pressupostària de gairebé 300 milions d'euros. Quan es dugui a terme suposarà la connexió de Rodalies amb totes les terminals del complex de l'aeroport del Prat. La crisi retardarà l'inici de les obres perquè totes les terminals de l'aeroport del Prat estiguin connectades amb la xarxa de Rodalies.

L'actuació consisteix en una línia de via doble que començarà en el pas de la línia de Vilanova per sota de la carretera C-31, prop de l'estació intermodal del Prat, i finalitzarà a la nova T1. També inclou una estació soterrada que donarà accés a la Terminal 2. En total, la línia tindrà una longitud de 4.495 metres i anirà soterrada en la major part del traçat.

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#18 Jordi Tallaferro, Barcelona, 23/07/2010 - 21:03

Una vegada mésels espanyols demostren quina és la seva solidaritat amb els de provincies. Per què no fanb pagar l'impost de successions a Madrid, VAlencia, Burgos, Navarra i demés Que paguin peatrges i les obres fins ara subvencionades per Catalunya

#17 Rosa Maria, Barcelona, 23/07/2010 - 13:45

La solució a les retallades, INDEPENDÈNCIA. Eleccions ja, els catalans volem estat propi, que serà la solució a tot!

#16 Pepe, Cornellà, 23/07/2010 - 13:43

¡Alarmismo! Eso es lo que define las reacciones de los partidos al anuncio de Fomento. Que quede claro a tutti, LAS OBRAS, TARDE O TEMPRANO, SE HARAN Y EL ESFUERZO PARA SUPERAR LA CRISIS ES COMPARTIDO. ADEMAS LAS OBRAS FUNDAMENTALES CONTINUAN

#15 ambro, samarrugadelapunta, 23/07/2010 - 11:49

http://rayandolalinea.blogspot.com/2007/08/inversiones-en-catalua.html

#14 ambro, samarrugadelapunta, 23/07/2010 - 11:43

http://www.adn.es/local/lleida/20100413/NWS-3324-Cataluna-Fomento-millones-licitado-obras.html