Publicitat
Economia · 29 de Gener de 2013. 17:37h.

Floretes de Nissan a Mas

El director general dóna les gràcies "en especial al president"

Els sindicats i la dirrecció de Nissan de la factoria de Barcelona han signat l'acord de competitivitat, després d'una darrera reunió de 28 hores seguides. El director general de Nissan Motor Ibérica, Frank Torres, ha volgut donar "les gràcies als Governs tant de Catalunya com d'Espanya, i en especial al president Mas per la seva involucració en aquest acord", després de la signatura amb els sindicats.

Torres ha remarcat que aquesta mateixa tarda "traslladaré l'acord al vicepresident d'Europa, John Martin, perquè l'enviï al comitè d'adjudicació al Japó" amb l'esperança que la planta de la Zona Franca fabriqui el nou vehicle de la marca.

El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig,ha destacat que l'entesa és una "decisió estratègica per al país", tot i reconèixer que aquesta ha arribat "a la pròrroga, al temps afegit".

Puig no ha volgut mullar-se quan s'ha referit a la possibilitat que el nou vehicle de la marca japonesa es fabriqui a Barcelona. "Ni el president dels Estats Units està en condicions d'exigir a cap de les seves multinacionals decisiones estratègiques, en un món on no hi ha fronteres".

"El que té valor avui és que aquest territori que es diu Catalunya té notícies des d'una perspectiva positiva. Estem en condicions de seguir sent un país que garanteix la competivitat de les seves empreses i que és estratègic per la seva producció industrial i logística", ha indicat Puig.

Per la seva banda, el representant d'UGT, Javier Hernández, ha demanat a la direcció de la companyia "a veure si aconseguim una mica de tranquil·litat a l'empresa, que portem vuit anys que no parem; aprofito per dir-ho a l'empresa 'estigueu tranquils una miqueta, que això és molt dur'", ha afegit.

Els representants sindicals i de la direcció de Nissan, amb Felip Puig, després de l'acord
Publicitat
Publicitat

15 Comentaris

Publicitat
#6 treballador de Nissan, Barna, 30/01/2013 - 10:29

GRÀCIES PRESIDENT. SEMPRE AMB TU

INDEPENDÈNCIA

#5 -emilio, a, 29/01/2013 - 22:10

segun ha dicho el presidente de Renault la planta d Palencia es la mas eficiente de su grupo y de todo el sector en Europa, y segun el presidente de Nissan la planta de Barcelona es la mas ineficiente de su grupo. No invento nada, lo leí en la prensa, y luego van presumiendo, quien? los d siempre...

#5.1 rodolfo, bcn, 29/01/2013 - 22:47

En Palencia el Inglés se estudia muy fuertemente en la escuela. Aquí los de la inmersión temen el Inglés: saben que debilitaría su adoctrinamiento de 24h al día.

Pero claro... aquí siempre seremos superiores.

#5.2 Krampak, Ripoll, 30/01/2013 - 08:15

Es clar, per aixo la planta de Palencia treballa a un sol torn i al 30% de capacitat, i Renault li ha suplicat a Nissan que li deixi fabricar algun model a les seves plantes
Segueixes igual que amb lo dels 700 punts basics de la prima de risc, parles sense tenir ni puta idea i la cagues sovint, emi

#4 Pere, Lleida, 29/01/2013 - 20:21

Que ningú s'enganyi. Fonts molt ben informades confirmen que l'acord ha estat possible gràcies al govern espanyol. En Mas i companyia, com sempre, a fer viatges i a vendre fum.

#4.1 Xipolleig, Barcelona, 29/01/2013 - 20:46

" Fonts ben informades ", ai Peret, Peret !!!. Si tens proves ens ho dius, sinó corres el risc de fer el ridícul.

#4.2 Enric_J_M, Bcn, 29/01/2013 - 20:48

El director general de Nissan que ha fet aquestes declaracions agraint ''especialment'' al president Mas no és una ''font fiable''?? Ets ruc o que?

#4.3 Pere, Lleida, 29/01/2013 - 21:49

Enric, el "director general" de Nissan Motor "IBÉRICA", que és nascut TARRAGONA. Cal saber contextualitzar les noticies. A veure si us informeu sobre el paper que han tingut alguns prohoms del nacionalisme català en les deslocalitzacions de Sony, Yamaha i Sharp. Patriotes! Viatges, dietes i fum!

#4.4 ROSA, LLEIDA, 30/01/2013 - 07:46

Que passa Pere, que t'agradaria més que no hi hagés hagut acord i així poder criticar al Mas. O bé potser ets dels sindicalistes que si fos per ells la Nissan ja seria fora de Catalunya? Una mica de seny home

#3 Pep, Reus, 29/01/2013 - 19:57

Enhorabona a tots !!, estavem a punt de fer-na una de molt gruixuda ! Sembla que al final el sentit comú, l´empresa, el ministeri i la Generalitat han treballat a fons per fer rectificar una posició d´alguns sindicats que no es podia explicar als ciutadans amb els 6 milions d´aturats . Fantàstic.

#2 Santi, Mataró, 29/01/2013 - 19:42

Lo que nos habrá costado este acuerdo. Se han ido tantas, y esta era la próxima. No quiero ni pensar lo que le habrá dado la Generalitat a Nissan para que no se vaya. Con razón habla tan bien de Mas el director. Como el dinero no es de Mas que es de los catalanes. Lo mismo que Spanair. Un desastre

#2.1 Xipolleig, Barcelona, 29/01/2013 - 20:49

Spanair si que va ser un desastre des de l'inici, però Nissan ?.
Altra cosa és que el sector de l' automòbil costa diners,però el que es perd si no se l'ajuda,és molt més que si aquests diners no s'invertissin.
Aquesta és la trista realitat

#2.2 Enric_J_M, Bcn, 29/01/2013 - 20:50

Psssst! psssst! T'esperen a una altra notícia per que et queixis de que la Generalitat no fa res de res per afavorir l'ocupació... au, que ja fas tard!