Publicitat
Economia · 28 de Setembre de 2011. 23:01h.

Espanya i França donen l'esquena al corredor mediterrani

Ambdós governs consideren prioritari el projecte de l'eix central

Espanya i França donen l'esquena al corredor mediterrani

El ministre francès, Thierry Mariani, parlant, entre Mas i Blanco

El ministre de Foment, José Blanco, i el seu homòleg francès, Thierry Mariani, han coincidit aquest dimecres a Paris a defensar de forma prioritària la importància estratègica d'un eix ferroviari central que, passant per Madrid, travessi els Pirineus. És a dir, el corredor central davant del corredor mediterrani.

Malgrat tot, segons ells, aquesta aposta no ha de ser en detriment d'altres, com el corredor mediterrani. La decisió final de quina infraestructura és bàsica depèn de la Comissió Europea, que s'hi pronunciarà el 19 d'octubre. El conseller de Territori, Lluís Recoder, està convençut que no s'han restat possibilitats a l'eix que passa per Catalunya.

En la nota de premsa que ha difós Foment, el Govern espanyol assegura que està d'acord amb el francès a impulsar el corredor central. "La travessa central dels Pirineus ha de quedar incorporada a les xarxes transeuropees, perquè és un objectiu estratègic a llarg termini i la seva realització serà una fita en les infraestructures del segle XXI", diu el text.

Tanmateix, l'Executiu espanyol assegura que no va en detriment del corredor mediterrani. A la nota de premsa, escrita en un redactat molt ambigu, es considera necessari que "els projectes ferroviaris d'envergadura europea" que uniran França i Espanya "estiguin inclosos" a la proposta de la Comissió Europea sobre xarxes de transport.

El ministre de Foment, José Blanco, ha afirmat en la roda de premsa posterior a la reunió a París que l'essència és que França i Espanya estan d'acord que "ambdós corredors" tirin endavant i, encara que no sigui "immediatament", uns se segueixin mantenint i els altres s'incorporin a les xarxes de transport europees".

És a dir, que només hi hauria matisos de temps entre l'un i l'altre, perquè l'eix mediterrani està "avançat" i del central encara no se n'han fet ni els estudis previs, un extrem que ha subscrit el ministre francès.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha afirmat després de la reunió que la nota de premsa s'ha d'emmarcar en els "moviments electorals" de cara al 20-N. Després de parlar amb el ministre de Foment, s'ha mostrat convençut que no s'han restat possibiliats perquè la CE prioritzi el corredor mediterrani.

Publicitat
Publicitat

56 Comentaris

Publicitat
#31 Juanca, Sabadell, 29/09/2011 - 23:02

Es normal que la UE se decida por el corredor central. No van a estar invirtiendo en un territorio que cuando se independice quedará fuera de la Unión.

#30 xavier fabra, barcelona ESPAÑA, 29/09/2011 - 19:19

BUENO UNA MAS EN LOS DIENTES DEL NACIONALISMO

#30.1 Terraxa, Terrassa, 29/09/2011 - 21:16

Hi sortirà perdent TOTA Espanya.
Però és clar, quan la ignorància es barreja amb la bilis...
vigila la dentadura, per què el que és el cervell ja fa temps que no et va.

#30.3 eng?, bcn, 29/09/2011 - 23:07

#30.1

Terraxa, ¿por qué? Al fin y al cabo las 2/3 partes del corredor central ya está construido: soló falta la unión con Algeciras y la de Zaragoza con Huesca-Francia. BCN y Valencia también tienes conexiones con esa línea.

#30.4 Terraxa, Terrassa, 30/09/2011 - 11:11

Vejam, quantes indústries hi hauria al llarg del recorregut del corredor central? , quina població hi viu?, quants ports (de mar)?
Tot això a banda i banda de la frontera.
Analitza-ho amb criteris de rendabilitat econòmica.
Ara, si ho fem des del punt de vista emocional.....

#29 Cartanya, bcn, 29/09/2011 - 18:23

Canfranc (pendent de 1.000 metros que consumirà molta mes energia per salvar-lo, que el transit per la Mediterrani), a qui creus que faran cas?, Hoy por ti mañana por mi (centralistes Jacobins).

#28 Cartanya, bcn, 29/09/2011 - 18:22

Si tu ets el que visites França, i exposes allò que a tu t`interessa, sense donar oportunitat de que també se expliquin al que consideren que es una excentricitat, força el traçat per Canfranc (pendent de 1.000 metros que consumirà molta mes energia per salvar-lo, que el transit per la. . . . .

#27 Pep, 08018, 29/09/2011 - 18:11

Jo em conformaria que primer fessin la via doble de Castelló a Tarragona i després ja veurem perque a València no crec que estiguin gaire per la feina (beneficiar als catalans?). A més gran part del recorregut ja està equipat amb travesses polivalents i es pot canviar l'ample de via en poc temps.

#27.1 Francesc, Barcelona, 29/09/2011 - 23:00

Pep, el benefici entre catalans ivalencians seria mutu.