L'economista, Leopoldo Abadía, ha manifestat que "Espanya és una família mal administrada" i considera que "cal canonitzar en vida Angela Merkel perquè ha posat ordre en aquest país". "Aquesta senyora, amb la mala cara que fa, mana", ha dit.
"Els bancs han fet moltes bajanades, però moltes, moltes", ha expressat en una entrevista a Los Desayunos de TVE. En aquest sentit, ha apuntat que "la reforma fonamental és la bancària", però ha lamentat que "en aquest moment euro que reben, euro que es guarden per tapar les seves vergonyes".
Abadía ha manifestat que "les que creen ocupació són les empreses, tot el que facin per ajudar és poc". Per això, ha assenyalat que "si aconseguim que flueixi el crèdit barrejarem austeritat i creixement".
L'economista adverteix que "ara vénen unes reformes, i l'any que ve altres" perquè "hem de baixar el dèficit". "No s'ha de fer cas a ningú que et doni una data de quan acabarà això", ha afegit.
Finalment, ha recordat que "hem viscut per sobre de les nostres possibilitats, tu també" i per això cal aplicar política d'austeritat, que encara que "sona malament, austeritat és gastar amb el cap".