L'operació financera que va permetre a Spanair continuar volant durant dos anys -amb subvencions públiques que pugen a 140 milions d'euros- serà difícil de conèixer amb profunditat malgrat la fallida de la companyia.
El propi portaveu del Govern, Francesc Homs, ha reconegut que els crèdits de l'Institut Català de Finances (ICF), que depèn del Departament d'Economia i Finances, tenen "un element confidencial perquè la llei ho empara".
Homs ha afirmat durant la roda de premsa de Consell Executiu que no respondria a més preguntes sobre la companyia aèria perquè el Govern donaria totes les explicacions en una propera compareixença al Parlament, però alguns periodistes han insistit sobre el tema.
El portaveu no ha trobat estrany, per exemple, que només s'hagin queixat fins ara els afectats i els treballadors però cap dels empresaris que van decidir invertir a Spanair i que en teoria han perdut la inversió. "Que fan els accionistes, no sé què contestar-li", ha manifestat.
Francesc Homs també desconeixia que una de les primeres decisions de Ferran Soriano -aprovada pel consell d'administració- fos posar-se un sou de 300.000 euros perquè "m'acaba d'informar vostè", però ha insistit que "Spanair és una companyia privada" i que "la Generalitat no entra en els sous d'una empresa privada".
