Publicitat
Economia · 27 de Juliol de 2018. 16:49h.

El Sabadell redueix el benefici després de ‘netejar' actius

Guanya el primer semestre 120 milions, un 67% menys

El Sabadell redueix el benefici després de ‘netejar' actius

Josep Oliu (dreta) i Jaume Guardiola, president i conseller delegat del Banc Sabadell

El Banc Sabadell ha notat al seu compte de resultats l'impacte de les provisions realitzades per la venda d'actius problemàtics, i ha tancat el primer semestre de l'any amb un benefici net de 120,6 milions d'euros, un 67,2% menys que el 2017. També han influït els problemes i costos provocats per la integració informàtica de la seva filial britànica, TSB.

Jaume Guardiola, conseller delegat de l'entitat que presideix Josep Oliu, ha afirmat aquest divendres que el negoci bancari del grup mostra una evolució positiva del marge d'interessos, que va arribar als 1.810 milions d'euros, en línia amb l'any anterior, mentre que les comissions netes van augmentar més d'un 6%, fins els 636, 7 milions.

El Sabadell va vendre les últimes setmanes 12.200 milions d'euros d'actius tòxics, amb el que va eliminar pràcticament la seva exposició immobiliària problemàtica. Després d'aquestes operacions, els actius problemàtics de banc representen només el 1,7% del balanç. A més, les vendes orgàniques a través de Solvia, la seva filial immobiliària, van créixer al trimestre un 55%, el que implica la reducció d'actius adjudicats per valor brut de 439 milions d'euros.

Les dotacions per a insolvències i altres deterioraments totalitzaven 806,3 milions d'euros al tancament del segon trimestre de 2018. Aquesta xifra inclou una provisió de 92,4 milions d'euros per les futures compensacions als clients de TSB que es van veure afectats pels problemes de la migració tecnològica, i una altra dotació de 177, 1 milions per les vendes institucionals de carteres.

Guardiola s'ha mostrat "trist, preocupat i decebut" pels problemes que va generar a milers de clients al Regne Unit la migració de la plataforma de TSB, tot i que confien que aviat tot torni a la normalitat. La prioritat ara és aconseguir l'estabilitat de la plataforma perquè els clients puguin ser atesos com abans, gestionar les 130.000 queixes rebudes i concloure una investigació per determinar els errors. Ha dit que la migració era d'una "enorme complexitat tècnica", encara que imprescindible per prestar un millor servei.

Publicitat

0 Comentaris

Publicitat