Publicitat
Economia · 14 de Novembre de 2011. 19:09h.

El pou sense fons de Spanair

Les ajudes públiques a la companyia superen els 140 milions

El pou sense fons de Spanair

Ferran Soriano, president de Spanair, en una imatge d'arxiu

La companyia aèria Spanair ha rebut fins ara una mica més de 140 milions d'euros de capital públic. Tenint en compte les participacions directes o indirectes, més del 50% del capital total de l'aerolínia està en mans públiques.

Recentment, Fira de Barcelona ha concedit dos crèdits pont de 10 i 15 milions d'euros cada un, avalats per l'Ajuntament de Barcelona i per la Generalitat, tots dos accionistes de la Fira.

També a través de Fira de Barcelona, i amb el suport de l'Ajuntament de la ciutat, el Govern de la Generalitat va aprovar el gener d'aquest any un crèdit d'urgència de 10,5 milions d'euros, una de les primeres decisions que va prendre l'Executiu d'Artur Mas després de la arribada de CiU a la Generalitat.

A més, al maig, la Generalitat va concedir un crèdit participatiu de 56 milions d'euros a través de Avança, que mesos abans ja havia aportat altres deu milions. Els crèdits participatius es converteixen en accions de la companyia si no es tornen en el termini establert.

D'altra banda, en els últims mesos de l'anterior Govern tripartit, van sortir de diverses societats dependents de la Generalitat diversos ajuts per un valor total d'uns 40 milions d'euros.

Spanair està en negociacions amb Qatar Airways, amb l'objectiu d'aconseguir la inversió necessària per operar vols intercontinentals, una inversió que la companyia catalana avalua en uns 150 milions d'euros. Si l'operació es realitza, Qatar Airways podria acabar controlant el 49% de Spanair

Segons dades dipositades al Registre Mercantil, la companyia va tancar el 2010 amb unes pèrdues de 115,7milions d'euros, fet que suposa una reducció dels números vermells del 37% respecte al 2009. L'empresa preveu que l'aerolínia tanqui el 2011 també en vermell, encara que de nou reduint pèrdues gràcies a l'ajust de despeses que han portat a terme.

Publicitat
Publicitat

12 Comentaris

Publicitat
#10 sulfuro sulfuro, Barcelona, 16/11/2011 - 09:27

Más madera a quemar por los delirios identitarios de un nacionalismo insensato

#10.1 Ramon, Barcelona (Barcelonès), 27/01/2012 - 21:59

delirios identitarios? ho dius pel nom, no?

#9 Català emprenyat, BCN, 15/11/2011 - 10:56

No té diners per obrir l'estació Ernest Lluch de la L5 de Metro de Barcelona ni tampoc per acabar les línies 9 i 10 que donarien servei a la Zona Franca, entre molts altres barris que ho necessiten ja, i té diners per a una companyia aèria.Increïble el que passa en aquest país.D'escàndol, vaja

#8 jajajajjajaaa, barcelona, 15/11/2011 - 06:08

Para esto si que hay dinerito,menudo desastre...............els millors que intereses ocultos tendran en spnnair ?

#7 Terraxa, Terrassa, 14/11/2011 - 22:30

La Corpo, Spanair, la Diputació, la Casa Reial, el Senat, .....

Ja n'hi ha prou!!!

#6 Xavi, Barna, 14/11/2011 - 21:13

M'agradaria sentir al president de la patronal, el que diu que s'han de retallar els sous dels funcionaris, a veure qué pensa de que els diners públics vagin a parar a mans privades. Quina jeta.