Publicitat
Economia · 11 de Maig de 2010. 17:51h.

El Govern fracassa en l'expansió internacional del Prat

Els acords d'Espanya amb altres països segueixen vetant els vols intercontinentals

El Govern fracassa en l'expansió internacional del Prat

Imatge d'arxiu de l'aeroport del Prat

La Generalitat no ha aconseguit eliminar els problemes per a l'aeroport de Barcelona que suposen els convenis internacionals de l'Estat espanyol amb altres païso,s que veten els vols intercontinentals a les instal·lacions del Prat.

Actualment, Espanya té 80 acords bilaterals vigents amb tercers països. D'aquests 80 acords, 42 permeten el vol entre Barcelona i l'altre país, 15 deixen la porta oberta a aquesta possibilitat i 23 el permetrien mitjançant una iniciativa de la direcció general d'Aviació Civil per promoure la modificació dels corresponents acords. D'aquests 23 acords que deixen al marge Barcelona, 20 inclouen Madrid -13 com a única possibilitat-.

Segons una resposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, a una pregunta del diputat de CiU Josep Rull, el Govern ha mantingut diverses reunions amb Aena sobre aquesta qüestió.

Així mateix, el comitè de desenvolupament de rutes, una iniciativa d'Aena, on participen la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra, "fa també un treball de donar suport a l'establiment de vols internacionals de caràcter transoceànic des de l'aeroport de Barcelona".

S'afegeix que "aquest comitè treballa amb companyies aèries i amb els Estats on els acords bilaterals permeten volar a Barcelona". Ara per ara, la situació de vet es manté sense que s'hagin aconseguit canvis.

Publicitat

13 Comentaris

Publicitat
#13 Luis.G.Barrera, La Llagosta, 13/05/2010 - 00:43

A los que viven en Cataluña y se alegran de que vaya mal les deseo que su padre quede en el paro y tenga que emigrar. Así nos quitaremos unos cuantos indeseables. Sois basura. Yo votaré indep. cuando llegue el momento y al que no le guste que se largue.

#12 cartanya, bcn, 12/05/2010 - 18:07

Jo no crec que hagi fracassat, el que a passat, es que s`han tornat a deixar enganyar, com es o estan fet des de fa uns 500 anys, os en recordeu el compromís de Caps.

#11 David, Solsona, 12/05/2010 - 17:39

Jo el que no entenc es per que la terminal 2 esta practicament buida des que han obert la terminal 1... que pot ser l'han d'omplir amb aquests vols internacionals, o hi ha un altre pla?

#10 Eduard VF, Barcelona, 12/05/2010 - 13:44

Dijous 13 de Maig conferència d?en Víctor Alexandre ?Catalunya Estat d?Europa o perifèria de Madrid?, a les 18?30, Escola Jessuites de Casp 25, Barcelona.

#9 Terraxa, Terrassa, 12/05/2010 - 12:15

Als capullets que dieun que no s'ha de subvencionar i que qui decideix son les companyies i blabla: L'Aeroport de Barajas consumeix el 40% dels recursos i només té el 20% del tràfic. Vet aquí el per què de les coses. Visca la lliure competència.