Publicitat
Economia · 2 de Desembre de 2011. 18:09h.

El conseller Mena vol "fer de Catalunya una start-up"

Diu que els emprenedors són "la millor via per sortir de la crisi actual"

El conseller Mena vol "fer de Catalunya una start-up"

El conseller delegat d'ACC1Ó, Josep Moragas (esquerra), durant la jornada organitzada per l’agència

El conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, ha animat els emprenedors a “fer de Catalunya, tota ella, una start-up” durant la inauguració del XVII Fòrum d’Inversió organitzat aquest divendres per ACC1Ó, l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana del Departament d’Empesa i Ocupació. Mena s’ha referit a l’emprenedoria com a "la millor via per sortir de la crisi actual", juntament amb "l’impuls a la internacionalització i la innovació de les empreses catalanes".
 
També ha recordat als emprenedors que “més de la meitat de les empreses que avui dia cotitzen al Dow Jones es van crear en situacions complicades”. En aquest sentit, i referint-se als 21 projectes que s’han presentat davant inversors privats, ha assenyalat que “estem posant les llavors dels que seran grans projectes en el futur”.
 
El XVII Fòrum d’Inversió ha reunit més de 600 professionals del món de l’emprenedoria, business angels i fons de capital risc. Un total de 21 noves oportunitats de negoci que busquen finançament s’han presentat als més de 200 inversors privats i fons de capital risc nacionals i internacionals.
 
La Xarxa d’Inversors Privats (XIP) d’ACC1Ó, que també ha assistit al Fòrum, ha tancat en els primers deu mesos de l’any 38 operacions d’inversió per un import de vuit milions d’euros. La XIP fomenta la inversió en empreses amb alt potencial de creixement a Catalunya i està formada per set xarxes: Xarxa d'Inversors Privats i Family Offices de l’IESE, Business Angels Network Catalunya, ESADE BAN, Barcelona Business Angels, Eix Technova, Keiretsu Fòrum Barcelona i Xarxa SeedRocket
 
L’empresa Friend2Friend ha guanyat el premi al projecte amb més perspectives de creixement després de ser escollida amb el 77% dels vots del públic assistent a la trobada. Dins el sector TIC, el projecte se centra en una nova tecnologia per a marques i agències de publicitat que permet crear aplicacions a les xarxes socials i al mòbil, dotant-les de sistemes de medició i gestió. L’empresa s’ha emportat el premi Investment Readiness de Deloitte, que consisteix en 20 hores de consultoria gratuïta.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat