El Cercle d’Economia es mostra molt crític en un document amb el procés sobiranista i adverteix de les seves possibles conseqüències per als ciutadans. La institució presidida per Juan José Brugera afirma que “res és democràtic si es vulnera el principi fonamental de compliment de la legalitat” i exigeixen al Govern "una proposta" alternativa a la independència.
En aquest sentit, reivindiquen “el diàleg, la reforma i el respecte al marc legal”. “El diàleg és inexistent i, novament, l'alternativa de situar-nos al marge de la legalitat emergeix amb força”, lamenten, a més de denunciar en aquest sentit que “s'accentua el deteriorament de la nostra vida institucional i, si no ho evitem, durà conseqüències per al nostre benestar social i econòmic”.
És per aquest motiu que reclamen “des de l'exigència” que el Govern “respecti el marc legal”. “Res és democràtic si es vulnera el principi fonamental de compliment de la legalitat, essencial per ordenar la convivència en qualsevol país avançat. De la mateixa manera, no pot convertir-se en norma el fet de posar en dubte l'actuació de l’administració de Justícia”, remarquen.
“Per tot això hem d'evitar que l'actual dinàmica pugui perllongar-se. Un període de ja diversos anys, sense cap avenç i sense que la paritat de forces es decanti d'un o d’altre costat, és la mostra indiscutible que el simple pas del temps no acabarà per solucionar el conflicte”, indiquen.
“Al contrari, el conjunt d'Espanya ha d'assumir que l'anomenada qüestió catalana és, també, el seu problema i, per tant, comprometre’s activament en la seva resolució. I, des de Catalunya, no es pot renunciar a elaborar una proposta de continguts que, sense ruptures, pugui respondre a l’aspiració a un major i millor autogovern”, sentencien.
El Cercle d’Economia diu que el procés no és “democràtic”
“Si es vulnera el principi fonamental de compliment de la legalitat”

Juan José Brugera
¡A por ellos!
19 Comentaris
Els senyors del Cercle d'Economia deuen patir per els seus "cales". Tot pur interes economic. Si en lloc de viatjar amb auto I xofer ho fesin amb rodalies es moririen de ganes de fotre el camp d'un pais tan ineficient amb els catalans. I per altra par suposo son homes de negocis, per tant acostumats
Que el proceso no sea democrático, solo preocupa a los demócratas.
Estos del El Cercle de Economía se creen que han descubierto la pólvora......
Pero si SOLO han vulnerado la constitución potada por la mayoría de catalanes, y el Estatut de Catalunya, y el dictamen de SU Consell de Garanties, y el resultado EN VOTOS del 27-S, y la libertad lingüística, politizado la enseñanza, subvencionado a la prensa, manipulado la historia... ¡Ups!
La idea q inspira el proceso es inmoral.Es no querer compartir ciudadanía con otros seres humanos.Una cosa es no compartir ciudadanía por motivos históricos perdidos en la noche de los tiempos,como ocurre entre españoles y portugueses.Y otra muy distinta es q existiendo una cociudadanía desde siglos
entregar todas tus energías y todos los recursos(de los demás)en romperla