Publicitat
Economia · 20 d'Octubre de 2011. 11:38h.

Dubtes sobre el corredor mediterrani

El CCN denuncia uqe és "un egany"

Dubtes sobre el corredor mediterrani

Situació actual de la línia d'alta velocitat

El Cercle Català de Negocis denuncia que el corredor mediterrani aprovat és "un engany" i qualifica de "presa de pèl” que el govern espanyol, amb l’adquiescència dels estaments econòmics i polítics catalans, consideri una “victòria”.

Pel CCN, "l’Estat espanyol continua tenint a les seves mans el traçat definitiu del corredor mediterrani que, casualment, coincideix amb la xarxa actual del Tren de Gran Velocitat. El govern central, amb el vist-i-plau d’Europa, es reserva un cop més la decisió final i execució de les obres per on més l’interessi”. Els empresaris del Cercle estan "convençuts que Madrid farà coincidir el transport ferroviari de mercaderies amb el de persones, el TGV".

El CCN, en un comunicat, considera que "la presentació del ministre Blanco a Barcelona confirma els seus temors que l’Estat central ja ha decidit, de fet, ja fa temps que va decidir: 'el corredor mediterrani passa per Madrid'”.

Des d’un punt de vista estratègic, pel CCN, "el govern espanyol fa una aposta per convertir en claus els ports d’Algesires com a un punt d’entrada de mercaderies del Mediterrani i Bilbao, com a punt d’entrada i sortida de mercaderies via atlàntica cap al centre i nord d’Europa, marginant definitivament els ports catalans".

El CCN no dubta que Espanya “aplicarà la política de sempre”. "Aquest corredor de mercaderies Portbou-Algesires es convertirà en l’Algesires-Portbou; és a dir, Espanya començarà les obres del corredor per on més l’interessa políticament, que és la connexió entre el port d’AlgesiresiMadridcomalseu torn va fer amb el Tren de Gran Velocitat Portbou-Sevilla. En aquell cas va començar per Sevilla i encara avui estan per fer les obres a Portbou", afegeixen.

Per últim, els empresaris demanen a la societat civil que "es mobilitzi i defensi els interessos de Catalunya davant el pròxim govern central i exigeixen a la Generalitat que jugui un paper actiu en la defensa del país". “Ens hi juguem el futur dels pròxims 30 anys”, clouen.

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#13 Olivares, Española, 21/10/2011 - 00:59

Dado que ustedes no son españoles, como machacan cada día que el Sol y el Barça salen, comprenderán que los españoles actuemos defendiendo nuestros intereses. Lo cual, por cierto, es una novedad, puesto que siempre hemos defendido los suyos, desde los textiles a la industrialización.

#12 Si es que..., bcn, 20/10/2011 - 22:33

Ya me extrañaba a mi que tardaran mucho en sacar algo para seguir viviendo del victimismo.

#11 Lo Perot, Girona, 20/10/2011 - 21:41

Tan sols aconseguirem un corredor mediterrani quan siguem independents. Mentre depenguem d'Escanya, no hi ha res a fer.

#10 uno mas, Reino de Valencia, 20/10/2011 - 19:04

¿Porque en este articulo no se hace referencia a los puertos de la Comunidad Valenciana?

#10.1 redidecore, Mataró, 21/10/2011 - 08:44

Lo Perot, et contesto, perque crec que els valencians us merexeu una explicació. Donçs perque pel govern central, l'unic que els importa és Madrid. Ho enteneu??.Amb Catalunya estariau millor, no contra ella.

#9 Pep Canosa, La Baronia de Rialb, 20/10/2011 - 17:28

Algú sap si el corredor cental, en el seu tram Sarragossa-Tarragona, passa per Lleida o be passa per Quinto-La Puebla- Caspe- Faió- Reus-Tarragona ?

#9.1 Gat ferroviari, 08018, 20/10/2011 - 19:19

De moment, un passa per Casp i l'altre per Lleida. Es una línia d'ample ibèric dotada amb dues vies pero ... una mica separades. Per cert, l'AVE BCN-Madrid s'ha construït exclussivament per a viatgers per ordre del Sr. Aznar, no per a mercaderies amb la qual cosa tot està prou complicat..., no?