Seat avança cap a la desaparició. Fet que ni Seat ni la seva propietària, Volkswagen, ho diuen obertament, però cap marca sobreviurà a Europa si no té vehicles elèctrics i Seat ni en té ni es preveu que en tingui, segons publica el diari Ara.
De fet, el president del comitè d'empresa de Seat i membre del consell de supervisió del grup Volkswagen, Matías Carnero, va assegurar en declaracions a l'Ara, aquest mes d'abril, que "Seat té data de caducitat, en concret el 2029".
L'Ara, afirma que des del grup no poden explicar que Seat desapareixerà en els propers anys perquè "hi ha contractes per complir i molts cotxes per vendre's fins aleshores".
La permanència de la marca en el mercat no es basa només en la producció de cotxes elèctrics, si no també en el rendiment econòmic. El president de Volkswagen, Herbert Diess, va asegurar que "Seat utilitza la mateixa tecnologia que la marca Volkswagen, però ven a preus més barats, de manera que resulta més difícil fer-la rendible".
El president de Volkswagen també va afirmar que Cupra va ser "la primera bona idea que ha rebut el grup per fer rendible Seat". Unes declaracions que obren un altre escenari, que Cupra substitueixi Seat.
Les noves normatives europees, que imposaran la prohibició de vendre cotxes de combustió a partir del 2035, faran que les marques sense vehicles elèctrics es vegin obligades a renovar-se o morir.
Tanmateix, tot i que Seat optés per oferir cotxes elèctrics o sigui substituïda per Cupra es posaran en perill a molts dels seus treballadors. Fabricar un cotxe elèctric implica un 30% menys d'hores de treball, per tant, a la companyia sobrarien entre 2.500 i 2.800 empleats.