Publicitat
Economia · 27 de Març de 2015. 10:08h.

Cap trajecte de l'AVE és rendible

La Fundació d'Estudis d'Economia Aplicada afirma que "no s'hauria d'haver construït cap línia"

Cap trajecte de l'AVE és rendible

Inauguració d'un trajecte de l'AVE, anys enrere

Cap línia de l'AVE és rendible i l’invertit no es recuperarà mai, segons un estudi de la Fundació d'Estudis d'Economia Aplicada (Fedea). En aquest sentit, indiquen que la línia amb més passatgers, que cobreix el trajecte entre Madrid i Barcelona, recuperarà únicament el 46% de l'invertit.

De la resta de rutes, el trajecte entre Madrid i Andalusia recuperarà el 11% de l'invertit, mentre que el que cobreix la distància entre la capital de l'Estat i el Llevant en recuperarà el 10%. És per aquest motiu que Fedea considera que "no s'hauria d'haver construït cap línia".

D'aquesta manera, l'informe augura que aquest AVE generarà ingressos de 5.094,9 milions en els propers cinquanta anys, enfront dels 7.541,22 milions que ha costat la seva construcció i els 1.630,52 milions que suposa el seu manteniment.

"L'AVE no és eficient ni rendible, ni financera ni socialment perquè genera duplicitats i un excés de capacitat", afegeixen en aquest sentit, a més de criticar que ”s'han destinat enormes recursos públics per a un transport residual i que no resol un problema".

Publicitat
Publicitat

49 Comentaris

Publicitat
#29 Casper, Bcn, 28/03/2015 - 20:51

¿Y si probasen a contractar maquinistas de AVE (o de cualquier otro tren en general) que no sean gallegos, de esos que no se les ocurre ir a 192 kilómetros por hora en las curbas proyectadas (por ingenieros también gallegos) para ir a 30?.

#29.1 Calígula, Girona, 28/03/2015 - 21:36

¿Y si probasen de escribir correctamente?
¿A esto nos lleva la inmersión lingüística?
Será contratar y no "contractar" y curvas en vez de "curbas".
Independientemente de la ofensa a los gallegos por el comentario. Todo ello motivado, sin duda, por la falta de educación.

#29.2 Casper, Bcn, 28/03/2015 - 22:47

Perdona, gallego, no sabía que eras Calígula.
O conductor del AVE que va a Santiago.

#29.3 Casper, Bcn, 29/03/2015 - 13:08

O dicho de otro manera: muy pero que muy calígulas han de ser algunos gallegos para que juzguen como más importante la gramática que 80 muertos.

#28 Alba01, BCN, 28/03/2015 - 08:45

Y por lo de la marca España tenía que ser, me gustaría saber que es lo que hubiera pasado si el Madrid Barcelona no se hubiera construido. Seguro que no pararía de haber críticas. Un poquito de rigor señores nacionalistas!

#27 Alba01, BCN, 28/03/2015 - 08:40

Y es que las carreteras son rendibles? Los qué han hecho este artículo no tienen en cuenta q es una infraestructura que facilita la vida al ciudadano. Y que el precio de los billetes no se ajusta a la realidad para hacerla más accesible. Otra cosa es q algunas líneas tengan menos justificación

#26 Neoliberal, bcn, 28/03/2015 - 08:38

Vale, la sanidad no recupera nada de lo invertido. ¡A tomar por culo! ¡eliminada!

#25 aveta, vic, 28/03/2015 - 00:13

¿Y ahora que hacemos con todos los farrucaires que gritaban y gritaban porqué no llegaba el AVECREM a Barcelona?

Seguro que ahora gritan y gritan por todo lo contrario .

En fin , trabajo para los psiquiatras