Publicitat
Economia · 31 de Gener de 2011. 19:12h.

Aposta per la iniciativa privada en infraestructures

El Cercle d'Economia creu que els ciutadans han de pagar els costos de finançament

Aposta per la iniciativa privada en infraestructures

Alguns dels membres de l'Observatori que han estat presents a la presentació: d'esquerra a dreta, Germà Bel, Josep Maria Raurich, Carles Cabrera, Pilar de Torres, Àngel Simon, Joaquim Fenollosa, Xavier Brossa i Carles Casas (Foto: Cercle d'Economia)

El Cercle d'Economia ha reclamat aquest dilluns que es doni "un paper rellevant a la iniciativa privada" per impulsar les infraestructures que necessita el país, "cedint la construcció i posterior gestió" de les mateixes al sector privat i amb un finançament basada en " la coresponsabilitat dels ciutadans".

L'Observatori d'Infraestructures i Medi Ambient de l'entitat econòmica catalana ha fet públic el document "Per una política d'infraestructures eficient i possible", en el qual aborda en nou punts aspectes actuals de la política d'infraestructures i on proposa alternatives per "orientar, agilitzar i optimitzar la presa de decisions "a l'hora de fixar les prioritats i la manera de finançar-les.

L'entitat dóna per fet que l'actual "rigidesa financera es prolongarà en el temps", en trobar-nos davant d'una crisi de "cicle llarg" que restringirà en el futur la concessió de crèdits, motiu pel qual creu necessari "innovar en mecanismes de gestió i finançament de les infraestructures, donant un paper rellevant a la iniciativa privada".

En aquest punt, adverteix que "les fórmules de finançament de les infraestructures s'han de basar en el principi de la corresponsabilitat dels ciutadans i materialitzar-se en sistemes de pagament per ús i internalització d'externalitats (costos d'utilització i costos mediambientals)".

Referent a això, Àngel Simón, president d'Agbar i coordinador de l'Observatori, ha indicat en roda de premsa que les condicions de falta de liquiditat obligaran a la participació privada al finançament de les infraestructures i que també caldrà "garantir el retorn adequat amb una rendibilitat adequada".

Pilar de Torres, així mateix coordinadora de l'Observatori i presidenta d'Ifercat, ha assenyalat de la seva banda que, en el cas que la utilització d'aquestes infraestructures impliquessin el pagament de peatges directes o a l'ombra, "hauríem d'anar a un sistema en què els usuaris siguin conscients de quant valen i quant s'ha de pagar" per elles.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat