Publicitat
Economia · 3 d'Agost de 2016. 19:05h.

Alcaldes demanen l’autopista gratuïta entre el Penedès i l’Ebre

El conseller Rull traslladarà a Foment les peticions dels batlles del sud de Catalunya

Alcaldes demanen l’autopista gratuïta entre el Penedès i l’Ebre

Imatge de la reunió entre Rull i els alcaldes

Diferents alcaldes del Penedès, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre han transmès avui al conseller de Territori de la Generalitat, Josep Rull, la seva reclamació per aconseguir la gratuïtat de l’autopista AP-7 des del Penedès fins al Montsià, com a mesura provisional per solucionar el col·lapse que pateix l’N-340 al sud de Catalunya.

Els batlles, que el passat divendres van tallar la carretera en diferents punts, han mostrat consens absolut en aquesta mesura, que volen que s’apliqui de forma imminent, i que serviria per descongestionar l’N-340 mentre Foment no reprengui les obres de l’autovia A-7, que actualment només cobreix una part del territori tarragoní.

El conseller Josep Rull s’ha compromès a fer arribar aquesta petició a Foment, tot i que des de Madrid l’única oferta que s’ha deixat entreveure fins ara ha estat la de bonificar en un 50% el pas dels camions per l’autopista, tal com ja s’ha fet a Girona, per així desviar els vehicles pesats cap a l’AP-7. Els batlles veuen aquesta opció “totalment insuficient”.

Rull diu que la Generalitat “ha d’estar al costat del territori” i ha avançat que traslladarà al ministeri de Foment la reclamació dels ens locals “perquè s’apliqui la gratuïtat del peatge de l’AP-7 a tots els vehicles mentre no es facin les obres de l’autovia”. Martí Carnicer, alcalde del Vendrell, veu amb bons ulls la mediació de la Generalitat, que creu que suposarà “una ajuda de cara a negociar amb Foment”. Els intents que han fet fins ara els batlles per parlar amb el ministeri han estat infructuosos.

Actualment, l’autopista AP-7 és gratuïta entre Torredembarra i Salou, tot i que aquest és un dels trams on ja hi ha l’alternativa de l’autovia. En canvi, tant a la zona de l’Ebre, pel sud, com a la del Penedès, pel nord, on no hi arriba encara l’autovia, l’AP-7 és de pagament. Això fa que la nacional vagi molt congestionada en llocs com el Baix Penedès, on hi passen prop de 30.000 vehicles al dia, sent molt habituals els accidents de trànsit.    

Imatge del tall de la N-340

Publicitat
Publicitat

7 Comentaris

Publicitat
#7 luzbell, barcelona, 04/08/2016 - 15:14

le han pedido permiso a la Caixa para hacer esta reunió no se los has dicho Rull, que los engañaras como siempre.

#6 Carlos Gomez, Bcn (Valencia Nord), 04/08/2016 - 13:12

#Novullpagar.....

Vinga nois, que el partit dels benachs i el sindicat del crim rebatejat us faran costat.

La Caixa SA
Avinguda Diagonal 621-629
0808 Barcelona.

#5 ja soc aqui, Barcelona, 04/08/2016 - 10:04

qui li va ampliar 20 anys més la concessió de la majoria d'autopistes que ja estaven gairebé finalitzades ? CIU . Quina empresa ha tingut treballant a molts ex-consellers de la generalitat? abertis

#4 Fan de Caixa Bank, Cunit, 04/08/2016 - 09:47

Millor que continueu pagan peatges. Entre tots hem de fer gran a Catalunya i fer que la nostra estimada "la Caixa" tingui molts beneficis. Tot per el país.

#3 Jorge, BcnisnotCat, 04/08/2016 - 09:08

Per què li demanan a Foment si l'accionista majoritària d'Abertis és CaixaBank??