Publicitat
Economia · 12 d'Abril de 2013. 10:56h.

Abertis guanyarà uns 10 milions amb el pas dels camions per l’AP-7

Els vehicles de gran tonatge deixaran de circular per l’N-II gironina el 19 d’abril

Abertis guanyarà uns 10 milions amb el pas dels camions per l’AP-7

Camions que circulen per l'A-2

Abertis Infraestructures serà el gran beneficiat de la mesura que entrarà en vigor el proper 19 d’abril, que prohibirà els vehicles de gran tonatge circular per l’N-II en el seu tram per Girona per obligar-los a fer-ho per l’AP-7. La concessionària de l’autopista s’embutxacarà uns 10 milions d’euros.

El cost de les bonificacions -que poden arribar al 50% del preu del peatge- amb què es compensarà els camioners serà d’uns 15 milions d’euros. La meitat d’aquesta xifra l’assumirà Abertis i la resta correrà a càrrec de Foment i de la Generalitat: el Departament calcula que haurà de pagar un milió d’euros l’any.
 
Territori xifra en 2.800 els camions de més de 12 tones que passaran diàriament per l’autopista i que hauran d’abonar una mitjana de 13 euros. El preu del peatge del tram Maçanet – La Jonquera és de 17 euros sense comptar les bonificacions.

Tot i que la xifra pot variar en funció de la quantitat de vehicles pesats que circulin per l’autopista i del tram de via que facin, la concessionària serà la gran beneficiada per la nova normativa.

La Federació Nacional d’Associacions de Transports d’Espanya (Fenadismer) calcula que Abertis recaptarà uns 12 milions d’euros addicionals amb la mesura.

Des de la Conselleria defensen l’obligació de fer circular els camioners per l’AP-7 per la seguretat que comportarà el canvi per a tots els usuaris. L’any passat hi va haver 2 víctimes mortals a l’autopista, per 15 a l’N-II.

Un estudi del Rac triplica els costos derivats dels accidents del que costarà la mesura tant a les arques públiques com als mateixos usuaris.

Després que els camioners hagin elevat el to de les protestes per l’increment de despeses que els suposarà fer front al peatge, Territori calcula que tenint en compte la bonificació, l'estalvi de benzina i de salari per la reducció de les hores de conducció, s’equipara el cost de circular per l’AP-7 al de l’N-II. “La xifra és idèntica”, diuen.

Publicitat
Publicitat

6 Comentaris

Publicitat
#3 Kropotkin, Vic, 12/04/2013 - 16:30

Nos gusta pagar peajes y que, luego, con nuestros impuestos se construyan autovías en otros sitios que van vacías. Por España lo que sea....juas, juas....mejor hundidos

#2 pep, manresa, 12/04/2013 - 14:20

El dia que fem l'ERO al 90% dels ganduls en plantilla a 63.000 euros de TV3, sobretot, sobretot, que tampoc no ens oblidem de fer un altre ERO, aquest al 100%, a la gran Obra Social dels Peatges de la Caixa, que com el cas de TV3, també la paguem DUES vegades.

#2.1 Francesc77, Barcelona, 12/04/2013 - 16:14

Quina mania que li teniu a La Caixa, al capdavall, l'única caixa catalana que s'ha salvat de l'aquelarre. En qualsevol cas, La Caixa nomes te un 23% d'Abertis. La madrilenya OHL la segueix amb un 19% i un fons de capital risc de Luxemburg en te el 16%. Aixi que Abertis es mes estrangera que catalana

#2.2 andrea, barcelona, 12/04/2013 - 23:36

"només" té un 23%, jajjs, un 23% més 2 milións d'eur SUPLEMENTARIS al mes "només" pel tram que envolta Girona, jajjs... o és que potser no t'has llegit la notíCiU, Francesc de la Caixa?... ep, això sense necesCiUtat de dir noms de qui hi ha al darrera del "només" 16% del fons de Luxemburg, jaj

#1 Cristina, BArcelona, 12/04/2013 - 11:34

La Generalitat hauria de negociar els pagaments a empreses com aquestes, enlloc de prioritzar-les per davant de les despeses socials, medicaments, etc. Idem amb les entitats financeres, negociar i ajornar.

#1.1 el talp venjador, Barcelona, 12/04/2013 - 11:54

però, llavors, d'on sortirien les comissions???