Publicitat
Economia · 20 de Juny de 2011. 22:43h.

Abertis es desprèn de Saba

Es segrega del grup el negoci d'aparcaments i logística

Abertis es desprèn de Saba

El president del grup Abertis, Salvador Alemany (dreta), i el conseller delegat, Francisco Reynés, durant l'acte de presentació de la junta general d'accionistes de la companyia, celebrada aquest dimarts a Barcelona

La junta general d'accionistes d'Abertis s'ha reunit aquest dimarts a Barcelona per aprovar la segregació del seu negoci i els seus actius d'aparcaments i logística a una nova empresa, Saba Infraestructures, al capital de la qual participarà Joan Abelló. La ratificació de l'anomenada operació Duplo era el principal punt de l'ordre del dia de l'assemblea del grup de concessions d'infraestructures.

D'aquesta manera, Abertis busca fomentar la generació de recursos necessaris per abordar la nova etapa de creixement que preveu emprendre després de dos exercicis de consolidació. El grup presidit per Salvador Alemany confia a tancar als dos pròxims mesos aquest procés, anunciat el passat mes de febrer.

L'operació suposarà la divisió de l'actual companyia en dues empreses. Una d'elles, Abertis Infraestructuras, seguirà cotitzant a borsa i controlada per Criteria, ACS i CVC, i englobarà els negocis d'autopistes, aeroports i telecomunicacions.

L'altra serà Saba Infraestructures, societat no cotitzada a la qual es segregaran aparcaments i logística. El seu capital estarà controlat per Criteria en aliança amb Torreal (societat de Juan Abelló) i la companyia de capital risc Proa Capital. Es tracta de les dues societats que Criteria ha triat com a socis a Saba Infraestructures, després que els altres dos màxims accionistes d'Abertis (ACS i CVC) declinessin participar a la nova empresa.

La segregació de Saba es materialitzarà mitjançant una ampliació de capital de 400 milions d'euros, que es destinarà al pagament d'un dividend extraordinari de 0,67 euros per acció. Els socis d'Abertis que volguin entrar a Saba cobraran el dividend en accions de la companyia, mentre que els que no entrin al seu capital (ACS i CVC) l'han de percebre en efectiu.

Segons dades del grup de concessions que presideix Salvador Alemany, els negocis d'aparcaments i logística que es segregaran a la nova empresa representen el 4,6% dels ingressos totals de la companyia, el 3,5% del seu Ebitda (resultat sense interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions) i el 5,8% dels seus actius totals.

La junta ha donat llum verda a les comptes del grup que, segons ha explicat el conseller delegat, Francisco Reynés, donen un benefici net consolidat durant l'any 2010 de 662 milions d'euros, fet que suposa un augment del 6,1% sobre l'any anterior.

Durant l'acte de presentació de la junta d'accionistes, el president de la companyia, Salvador Alemany, ha afirmat que "la necessitat de creixement ens ha portat a realitzar aquesta reorganització". També ha dit que "hem mantingut els ràtings de solvència financera".

D'altra banda, la junta ha aprovat una devolució d'aportacions amb càrrec a la compte de prima d'emissió per un import de 0,40 euros per acció, que està previst fer efectiva el proper 27 de juliol.

Segons Alemany, per realitzar aquesta devolució s'ha analitzat l'impacte positiu en el balanç de la companyia dels ingressos i plusvàlues generats per la venda de la participació del 6,67% que manteníem a Atlantia". Ha precisat que part d'aquests recursos també s'han destinat a la reducció del deute.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat