Economia · 5 d'Abril de 2017. 20:52h.

Qui va dissenyar el traçat de la Línia 9?

És més ràpid anar en bus a l'Aeroport que en Metro

Qui va dissenyar el traçat de la Línia 9?

Traçat del ramal de la L9 que va a l'aeroport (foto: Generalitat)

Fa 11 anys que la Línia 9 del Metro hauria d’haver estat inaugurada en la seva totalitat, segons les previsions inicials. La Generalitat va presentar el primer traçat l’any 1999 i des de llavors s’ha anat modificant per decisions polítiques i per imprevistos tant a nivell econòmic com geològic. D’aquesta manera, a data d’avui no es pot arribar en metro a l’aeroport des del centre de la ciutat, sinó que només es pot anar des de la Zona Universitària. El conseller de Territori, Josep Rull, ha reconegut aquesta setmana que per arribar a l’aeroport “el més ràpid és l’aerobús”, fins que s’acabin les obres d’un tren llançadora que connecti les terminals amb el centre de la ciutat.

El traçat original de la Línia 9 no arribava a l’aeroport del Prat, sinó que finalitzava a la Zona Franca de Barcelona. Els plans inicials de la Generalitat eren allargar la Línia 2 del Metro fins l’aeroport, però l’any 2001 es va descartar aquesta alternativa i es va optar per modificar la idea original de la L9 i fer-ne dos ramals (Aeroport i Zona Franca). L’esfondrament del Carmel i la crisi econòmica van aturar les obres i replantejar el recorregut.

El titular de Territori també ha afirmat que la L9 “no va ser concebuda per arribar a l’aeroport”. “L’objectiu de la línia era relligar diverses línies i de fet, continua tenint tota la vigència”, ha afegit malgrat que amb el traçat inaugurat el ramal que arriba a l’aeroport no connecta ni amb la L2 ni amb la L4.

D’altra banda, la idea original és que es trigués menys en arribar a l’aeroport ja que el traçat original de la línia pel seu pas pel municipi del Prat era més recte. L’alcalde de la localitat, Lluís Tejedor –d’ICV-, va convèncer el Govern tripartit que la L9 havia d’arribar a uns barris determinats. Això va obligar a modificar el traçat novament, que ha acabat fent unes esses que inicialment no estaven previstes, i que allarguen el recorregut.

Rull també ha assegurat que a Madrid el metro arriba a l’aeroport “gràcies a fons europeus”. “Malauradament Catalunya no ha pogut optar aquests fons, perquè entre d’altres coses l’Estat espanyol no ha volgut”, ha reblat. Actualment, les obres estan aturades en el seu tram central –que és el que ha donar servei a un número major de població- de manera indefinida i només s’han inaugurat els dos extrems de la xarxa.

   

Traçat de la L9 (foto: Gencat.cat 2010)

20 Comentaris

#18 Jordi, Sant Feliu de Llobregat, Barcelona, 07/04/2017 - 12:31

passa el mateix amb el Tram T3 per anar de Sant Feliu de Llobregat a Barcelona

#17 XMB, Barcelona, 06/04/2017 - 12:41

Somcollonots

#16 botifler 1914, Sinitaca, 06/04/2017 - 11:32

Lo cual da una idea de lo que podría ser la Republica Catalana...

#15 Manuel , Barcelona, 06/04/2017 - 10:18

Describo experiencia personal: trayecto hasta el Aeropuerto interminable, parando en estaciones en que no había absolutamente nadie, precio del trayecto superior al precio normal del metro (no es metro? pues precio de metro), sensación de vergüenza ajena observando las caras y comentarios de turistas

#15.1 Manuel, Barcelona, 06/04/2017 - 10:42

Por ahora 100% mejor la Renfe al Aeropuerto que esta linea de metro por precio y tiempo.

#14 Alfons Maristany, BCN, 06/04/2017 - 08:45

I l´estació de l´AVE al Prat i al Aeroport
Teniu mala memoria. les obres de l´AVE es van enraderir perque Pujol y Cia volian estacions al Prat i al Aeroport.
I son?
Es fan servir?