Economia · 31 de Gener de 2012. 15:15h.

Els crèdits de l'ICF a Spanair són secrets

Homs no sabia que Soriano cobrava 300.000 euros l'any

L'operació financera que va permetre a Spanair continuar volant durant dos anys -amb subvencions públiques que pugen a 140 milions d'euros- serà difícil de conèixer amb profunditat malgrat la fallida de la companyia.

El propi portaveu del Govern, Francesc Homs, ha reconegut que els crèdits de l'Institut Català de Finances (ICF), que depèn del Departament d'Economia i Finances, tenen "un element confidencial perquè la llei ho empara".

Homs ha afirmat durant la roda de premsa de Consell Executiu que no respondria a més preguntes sobre la companyia aèria perquè el Govern donaria totes les explicacions en una propera compareixença al Parlament, però alguns periodistes han insistit sobre el tema.

El portaveu no ha trobat estrany, per exemple, que només s'hagin queixat fins ara els afectats i els treballadors però cap dels empresaris que van decidir invertir a Spanair i que en teoria han perdut la inversió. "Que fan els accionistes, no sé què contestar-li", ha manifestat.

Francesc Homs també desconeixia que una de les primeres decisions de Ferran Soriano -aprovada pel consell d'administració- fos posar-se un sou de 300.000 euros perquè "m'acaba d'informar vostè", però ha insistit que "Spanair és una companyia privada" i que "la Generalitat no entra en els sous d'una empresa privada".

Homs, durant la roda de premsa

47 Comentaris

Publicitat
#23 Joan, Barcelona, 02/02/2012 - 07:49

M'agradarà veure que direu quan s'hagi de rescatar Cajamandril, propietària d'Iberia, AMB DINERS PUBLICS

#22 Ramiro, El Prat, 01/02/2012 - 19:12

MENUDO CHOLLO. ENTRE LOS AÑOS 1996 i 1999 EL GOBIERNO DEL PARTIDO POPULAR REGALÓ 1.362 MILLONES DE EUROS PARA REESTRUCTURAR IBERIA, DIEZ VECES MAS LA CIFRA DE SPANAIR. Y LUEGO EN LA PRIVATIZACIÓN DEL AÑO 2001, AZNAR METiO A SUS AMIGOS EN EL CONSEJO DE ADMINISTRACION. DE ESO NADIE DICE NADA.

#21 L.L.M., Manresa, 01/02/2012 - 12:32

Increible. Propi de Chicago anys 20....

#21.1 Vicenç, Cornellà, 01/02/2012 - 18:39

Pitxor encara, en els mètodes mafiosos per a enfonsar Spanair hi ha implicada l'administració central aturant la privatització del Prat. No és només el joc brut d´Ibèria a Brussel·les, sinó també dels polítics del PP per a que segueixi el monopoli uns quants anys més.

#20 Pere, Lleida, 31/01/2012 - 23:58

Quina barra i quin cinisme que té el Sr. Homs en dir que no sabia que en Soriano cobrava 300.000 €. Em recorda al Sr, Mas quan va dir no saber-ne res del compte del seu pare a Liechtenstein, encara que el DNI del president apareixia entre la documentació investigada. Els nostres patriotes...

#20.1 Manola, Palma, 01/02/2012 - 18:55

... y tampoco sabe que el sueldo de Antonio Vázquez, presidente de IBERIA, fue de 880.000 € ??????

#19 pepe, andorra, 31/01/2012 - 19:41

El elemento confidencial no quita q se informe al parlamento en sesión cerrada a la prensa. Lo q yo me pregunto es cuanto pago SAS por quitarse el marron de encima.

#19.1 anónimo, Barcelona, 01/02/2012 - 19:05

Bueno Pepe, si ya reconoces que suecos se quitaron un marrón de encima, y además, con la suciedad que han tenido que tragar del monopolio madrileño, entonces estos tres años de resistencia han de ser una heroicidad, ¿no?