Economia · 13 de Gener de 2017. 21:31h.

El Sabadell continuarà a la UE en cas d'independència

L'entitat traslladaria la seu social per buscar l'“aixopluc” de la Unió Europea

El Sabadell continuarà a la UE en cas d'independència

Josep Oliu, en una imatge d'arxiu

El president del Banc Sabadell, Josep Oliu, ha assegurat que l'entitat podria traslladar la seu social fora de Catalunya sense rebre l'aprovació de la junta d'accionistes per tenir l'“aixopluc” de la Unió Europa, en cas d'una hipotètica independència unilateral de Catalunya.

“És un avantatge que tenim en cas que hi hagi algun risc que ens posés en necessitat de posar-nos sota l'aixopluc la Unió Europea”, ha explicat Oliu en una conferència a la Cambra de Comerç de Sabadell. En tot cas, s'ha mostrat confiat en què el projecte sobiranista del Govern s'acabarà solucionat “per les vies institucionals”.

El president del Sabadell ha emplaçat, en aquest sentit, al Govern espanyol i la Generalitat a dialogar per tal de trobar una sortida consensuada al procés sobiranista.

19 Comentaris

#14 DIEGO VALOR, BARCELONA, 16/01/2017 - 22:25

Vamos que estos fenicios separratas por un euro cantan el Cara al Sol.
Ya esta este catalan yendose para Madrid, y mandando a su Nazion a tomar por el culo.

Como dicen, la pela es la pela, que estos gilipollas se apañen por burros ( catalanes, eso si, burros catalanes, que son asi de racistas )

#13 Jordi Romaguera i Cubedo, l´Hospitalet de Llobregat, 14/01/2017 - 21:28

Sembla mentida que un home com el Sr. Oliu hagi fet aquestes manifestacions. No podia estar més allunyat dels fundadors del banc de l´any 1881. Aquests no eren pas independentistes però tampoc no ho eren en contra. Que una persona com el Sr. Oliu, que és llest, hagi fet aquestes manifestacions, el de

#13.1 Pepet , Sabadell, 15/01/2017 - 11:14

Jordi, pensa, no ho haurà fet precisament perquè és llest? Més del 70% del seu negoci el fa a Espanya i a l'estranger.

#13.2 Jordi Romaguera i Cubedo, l´Hospitalet de Llobregat, 15/01/2017 - 14:44

No ho sé Pepet. Ell potser és molt llest i jo no. Jo només dic que sembla mentida que una persona adulta es posicioni contra la seva terra, des de la Presidència d´una entitat bancària, bo i sabent que d´accionistes i no parlem de clients, n´hi ha d´haver de totes classes i pensaments. Jo mateix

#12 Tirant, Bcn, 14/01/2017 - 19:35

És normal que les grans empreses de serveis, les que compren i venen a la resta d'Espanya i les que importen o exporten a l'estranger tinguin prevista una alternativa per si es produeix una situació ruïnosa provocada per decisions equivocades i irresponsables dels polítics que avui governen Catalun

#11 Xavier, Girona, 14/01/2017 - 16:45

Seguirem a la UE,.....el Banc de Sabadell i tots els catalans.
El Banc de Sabadell també sap que representem els catalans a la seva Compte de Resultats.

#11.1 Antonio Jesus, que mas da , 14/01/2017 - 19:40

Osea, que no habrá independencia. ;-)

#10 !!*!!, Bcn, 14/01/2017 - 16:07

Quina sort !! Aixi podrà continuar a traballar a Catalunya i com que tindrà sèu a Madrid, podrà continuar a cobrar cuartos de la BCE. En saben, he !